God Morgon 30 November
En månad kvar av året! Vad fort det gått. Vilken vinter det är. Men själv tycker jag den är perfekt och skulle gärna ha det så här på vintrarna.
9 grader varmt, man behöver inte skotta snö, inga halkiga hagar, inga bilrutor att skrapa, inga frusna vattenbaljor i hagarna. Våra hagar är inte leriga, så inte ens där är det besvärligt.
Torsdag idag, denna veckodag är fullproppad. Först jobb, sedan eget stall och til sist ridskola. Dottern får vara med mig på jobbet i eftermiddag. Jag har ett café för pensionärer, så hon får göra det hon är bra på, prata.
Gästerna brukar uppskatta lite barnbesök.
Ha en bra dag!
….VABar vidare i sömnlöshetens land…
vaknade med strömavbrott imorse. Kul - NOT! Insåg hur jäkla beroende man är av elen. Ingen varm choklad, ingen välling, Inte kunna spola på toa; inget KAFFE!!
Ska se om jag orkar ge mig ut på promenad med någon av småpållarna i em när nattjobbaren, den turgubben, vaknat och kan ta hand om hosigt, snorigt, gnälligt monster
. Att träna med storhästen är inte att tänka på med tanke på hur stort mitt tålamod är när jag inte fått sova på ett par nätter. Och så finns det folk som undrar varför man inte läst vidare till läkare utan "bara" är BMA. Har de aldrig hört talas om jourer??? Jag skulle strypa första patient som klagade när man gått ett nattpass med störd sömnrytm…

God morgon!
Har precis lyckats putta iväg en dundertrött Freja till skolan! Hon var helt slut efter gårdagens Sikta mot Stjärnorna … Hur det gick? Riktigt bra! Hon kom trea som rapparen och tvåa som Gwen Stefani! 
Och så skulle hon upp extra tidigt idag för att vara i kyrkan kvart i åtta för att sjunga in advent … undrar hur det blir med den sången …? 
Själv skall jag jobba som vanligt idag för att sedan ha ett möte med rektorn i kväll (styrelsen i föräldraföreningen) för att planera nästa termins aktiviteter!

#2 Roligt! Grattis
Har är det ff kliande ögon och svullet men det går åt rätt håll åtminstånde. Grått och regnet hänger i luften.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

God morgon!
Skall dricka kaffe och sen bege mig till stallet… Grått o trist väder är det, men det är ändå himla skönt att gå och dra i stallet en stund. Synd bara att inte "vissa" andra kan pallra sig dit så man får sällskap! 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

God morgon alla!
Jaha då blir man 1 år äldre idag. Ska åka in till Norrköping och bara mysa idag. Igår såg Emelie och jag Magnus Carlsson. Han var i Norrköping och sjöng. Han är SÅ bra och snygg *SUCK*

#5 Grattis!
/Cattis

#5 grattis!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#5: Grattis!

¤6,7,8 Tack så mycket!

#5 Grattis!!!
Är lite risig så det blir en lugn dag. Ska gå bort och kolla till pållarna en sväng. Ska se om Norma kanske vill rida lite. Allt är så grått och lerigt så det är inget roligt att hitta på något ute.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#5 grattis!
ännu en dag på jobbet….. suck :)

#12 Jag tyckte du skrev SÅG, ni var ju riktigt närgågna ju…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#13 Han sjöng på någon nyöppnad bilhall, som en iller var vi där. Får ju inte missa att titta på en sådan kille
Hade gärna själv varit i Emelies ställe….

"5" Grattis x 2 . Hade gärna hängt med er i går! "Lyllisar"
. God morgon förresten.
God morgon!
Råpluggande inför kursslutet vecka 50. Lite press är bra för kreativiteten. Men det är säkert inte bra för hjärtat med den här stressen. Men, men det är självförvållat.
#5 Grattis på födelsedagen, hoppas du får en bra dag.

God morgon!
#5 Grattis!
Försovit mig idag oxå och missat dagen första föreläsning som handlade om lantbrukets enerigbehov och som jag absolut inte ville missa
I kväll när vi slutat finns bara en sak att göra och det är att plugga, plugga och plugga. Kanske inte världens roligaste liv för tillfället, men jag klagar inte och det ska bli underbart när det är över :-)
#17 vad pluggar du för något?

#17 Läser till mark/växtagronom och dubbelläser för tillfället så att jag även ska få in lite ekonomi i min utbildning.
ååååå Magnus han är sååååååååååå snygg nu är jag avundsjuk måste jag säga.
Grattis till Freja
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#19 ahaaa…… jag var inne på att läsa till husdjursagronom men sen ändrade jag mig… misstänkte att du läste något sånt :) är utbildningen bra?

#21 Är nöjd med att ha valt den utbildningen och skulle inte vilja byta. Men, det finns så mkt mer jag skulle önska sig av den. I mitt tycke så har vi haft alldeles för lite av hur vi ska göra för att optimera produktionen beroende på var i Sverige vi befinner oss, hur vi kan utveckla produktionen och hur och vad vi kan komma att odla i framtiden för att öka lönsamheten tex när betorna försvinner från Skåne samt alternativa användningområden för våra grödor som tex etanol. Kanske har man tur så det kommer i följande års kurser, men det får tiden utvisa…
Antar allt det alltid är så att man önskar läsa lite annat än vad som erbjuds, oberoende av vilken utbildning man läser.

En skitbra dag idag!!!
Den Supersnabba Hondan klarade besiktningen!
Yes, jag behöver inte åka taxi till hingstpremieringen ;)
Nu skall jag tillbaks till jobbet och fika med pensionärerna.

Har varit ett gäng timmar i stallet och bara njutit. Det grå vädret från i morse byttes ut mot SOL! Hur härligt som helst. Då kunde jag ju inte åka hem heller.
Passade på att elda sopor :-) och städa lite här o där. En himla skön dag blev det till slut!
/Cattis

#5 Grattis Grattis..
*Pust*…jobb jobb och mer jobb. Har nog slagit in 500st böcker idag till div. företag..kommer kännas löjligt att slå in dom egna julklapparna sen 
#12 Honom träffade jag i förrgår när vi fotade schlagerartisterna för SVT. :) Han är indeed snygg, otroligt fåfäng men också en av de som är lättast att fota för han blir i princip alltid bra.

#27: Är han fåfäng? Nähä … 
#28 :) Fotografen sa för det innan att Magnus är en sån som man måste dadda med, han behöver bekräftelse på att han är snygg och när man sagt det tillräckligt länge och klappat honom på kinden så blir bilderna jättebra. Den här gången var det dock inget stort problem - kanske var det för att vi hade en gigantisk spegel på typ 2x4 m som de såg sig själva i samtidigt som de blev fotade.

#29. Ser man ut som magnus får man vara fåfäng