Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 641 ggr
stallostby
0

Klassturordning?

Jag har en liten undran till följdordningen av klasserna på utställning. Varför varvas stoklass med hingstklass? (kanske inte alltid är så?) Personligen kan jag tycka att det vore bättre att ha ungston/hingstar först och sedan ungchampionat (samma då för äldre). Detta för att minska risken för skador när ston och hingstar ska samlas på samma gång…. bara en reflektion..

ThiffannyJ
0

Klassordning på varje utställning är nästan alltid olika. Jag tror det är upp till arrangören att bestämma det.

Jag vet att på Öst's utställningar brukat hingstarna gå sist på dagen tillsamman med veteranerna.

Men jag har heller nästan aldrig upplevt det som ett problem. Hingst/sto hållarna brukar vänta med att gå in i ringen tills alla ponnyer har gått ut. I vissa fall kan man dock önska att folk går ur ur ringen och sedan går i väg en bit, inte bara stannar utanför ringen för att kolla på ev priser eller prata med någon.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Cattis
0

Jag har aldrig upplevt några som helst problem med skador för att man varvar klasserna?! De flesta hästägare har bra koll på sina hästar och det brukar finnas bra med utrymme, så att man inte behöver gå på varandra.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.