Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1678 ggr
Sofia_Schultz
0

Ridning-skåne

Nu behöver jag hjälp!

Vi har gett en kompis en "överraskningsupplevelse" i födelsedagspresent. Denna överraskning (Boda Borg) var länge planerad men planerna har nu gått i kras. Därför behöver vi akut hjälp med att komma på ett nytt "äventyr".

Vi funderade på om vi skulle ta henne på en turridning istället, hon har aldrig ridit förut så vi tänkte att det kan vara kul. Någon som har ett tips på ett bra ställe i Skåne (gärna nära Lund eller dit man kan ta sig med buss) som har bra, billig turridning/lektioner??

Om någon får en snilleblixt om ett annat äventyr som finns i skåne får ni gärna berätta dem oxå.

Vi ska göra detta redan nästa vecka så det börjar bli bråttom!

Tack på förhand!

kristina-axtorp
0

Finns ett trevligt ställe på Ösderåsen som har turridning på jättesnälla Haflinger! www.turridning.se- tjejen som driver det är en riktig hästtjej och väldigt seriös! Ha kul! Fast att ta sig med buss vet jag inte- men det kan du ju kolla med henne!

Sofia_Schultz
0

Tack för hjälpen!

Zabbio
0

Finns även Kullabergsislandshästar  :) Jag har ridit på båda ställena (haflingerna innan de flyttade dock) och båda är roliga och anpassar sig efter ryttarnas nivå.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SaraDoos
0

http://www.mollargarden.se/ 

Här har jag ridit (islandshästar), ligger också vid Kullaberg. För att komma dit får ni åka tåg till Helsingborg och sedan hoppa på bussen till Höganäs-Mölle. Stället ligger på gångavstånd från busshållplatsen. 

Det ligger fantastiskt fint med utsikt över Öresund och Danmark Glad