Tränar ni mkt inför utställning?
Ja som frågan lyder, tränar ni mycket inför utställningar? och i så fall hur ofta, vad gör ni när ni tränar mer än att ställa upp dem? många frågor! Jag är nämligen nybliven ägare till en liten dam på 1 år som jag har tänkt att ställa ut. Jag är nybörjare på utställningar så jag vill veta allt möjligt om det. Jag kommer säkert på mer frågor så småningom och är jättetacksam om ni vill svara på dessa så länge!
// Heidi, nybliven shettisägare och nybörjarnervös inför utställningar….
Beror lite på hästen men jag har aldrig tränat mina speciellt mycket. I vintras visade jag min tvååring. Jag tog ut henne på vår väg här några dagar innan, sprang med henne och sen åkte vi =) Visst om hon vore tränad skulle hon fått ett poäng mer kanske på traven som blev överilad men hon gick etta i sin klass med guld.
Brukar bara springa och träna på ställa upp två eller tre gånger innan en utställning.

men oj det gick ju jättebra för henne då
härligt!! Jag har tränat lite på att ställa upp henne, mest för min egen del dock. Jag behöver träna mer på att springa med henne. Man springer väl brevid? Jag kan tycka att hon är lite svår att få igång i trav ibland, så där behövs ju träning…
hur är det med tvätt och så!? brukar du tvätta dagen innan, amma dag eller börjar man tidigare? så mycket frågor, det poppar upp nya hela tiden!
Jag har inte tränat någon ponny speciellt mycket innan utställning, bara sprungit ett par gånger och ställt upp. Men våran hingståring som ska visas i slutet av sommar misstänker jag behöver lite mer träning och uppfostran. :)
Jag brukar tvätta hästarna dagen innan utställningen, har haft en skimmel innan som var helt vit och hon fick sig en svanstvätt nån vecka innan utställningen dessutom.

Jag tränar min hela tiden på allt möjligt. Har haft henne sedan hon var sex månader och nu är hon två år.