Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 2085 ggr
runas
0

God morgon 13 juni!

God morgon!

Jösses vad det regnade igår, fick 17mm på bara nån timme! Vet de som fått bra mkt mer men för vårt ställe i landet är 17mm mazzor!

Morgonen här har startat mulet och blåsigt, ser ut att kunna bli mer regn, får vänta o se helt enkelt.

Fått veta att ett av stona kommit om så nu får jag vänta ännu längre på att få hem dom, suck. Saknar mina flickor så…

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

740tjejen
0

God morgon, vi fick runt 20mm igår och de ser ut och komma mer idag :( rätt blött i markerna nu. Jag önskar jag kunde få hem stängselmatrialet så jag kan börja med hingstens hage. Men det är som bortblåst. :( Men ska slå ner massa stolp idag. :)

Ha en trevlig dag i gråa sverige. :)

sanne
0

God Morgon

här har det slutat regna ivf, vågar inte tänka på hur många mm som kom sista dygnet men många var det !

hästarna ser lite gladare ut idag kan man säga ! Idag har jag inte några direkta planer på vad som ska uppfylla dagen, men det brukar itne vara några problem..

hoppas alla får en bra dag !

[Billan]
0

God morgon.

Ska just hoppa i säng efter att ha jobbat natten. Inte så motigt med tanke på vädret, kan lika gärna sova när det regnar. Det har kommit 50mm regn här i natt, tur att hästarna stått inne.

Ha en bra dag alla.

Mija
0

God morgon!

Här är det en toppendag, tidigt i morse så fölade Goldy äntligen, det blev en liten hingst och allt har gått bra, det ända är att han går på tå fram, men det kommer ju räta till sig. Han är än så länge odöpt, klurar på namn nu, vill ju ha godisnamn och försöker hitta något på G, vore kul, men det är inte lätt, har fått ett förslag på att han kort och gott ska heta Godis, vi får väl se.

Här kommer dagen bara vara fin, oavsett regn eller inte, det är så skönt att fölningen har gått bra, har fasat för den med tanke på alla andra fellägen och dylikt.

Ha det gott

zettan
0

#4 åå grattis Mija. Vad kul att fölis äntligen kommit. Godis sort på G hm ska tänka på de under dagen.

Var i stallet i morse och gav killarna frukost. De var lite småtrötta idag efter gårdagens löshoppningsträning.
Idag blir de att besöka stona och pyssla om dom lite. Sen blir de killarna igen och ge dom efermiddagsmaten.
Hoppas alla får en bra dag

SannaHolmgren
0

Godmiddag. Här har det inte regnat så värst många mm men det är tillräckligt blött i marken ändå. Men man slipper vattna iallafall!

Jag har fått ta isär Muller och Merlin, för stona i hagen bredvid började att brunsta och det fixade inte merlin. Han har bara sprungit och sprungit den senaste veckan och nästan helt slutat äta. Han har i stressen bitit Muller så illa att han står med en lätt hälta och är inte körbar på ett tag nu. Så Merlin har fått "husarrest" och vilar och äter upp sig i stallet, och går ut några timmar under uppsikt istället. Så nu har jag i ett par dagar försökt få tag i nån vet som vill kastrera Merlin omgående så han förhoppningsvis slutar att gå ner i vikt. (Han har gått ner 30-40kg och han var inte tjock innanGråter)

Nu åkte stona iväg igår till hingst för betäckning så nu är ju det ett orosmoment mindre på gården iallfall.

Det var inte så här jag tänkte att betessäsongen skulle vara - att stå på stall och äta hö och kraftfoder…

Johanna-Granberg
0

Detta visade sig vara en lycko dag, Hamras Kenzo RS 545 var på Solvalla i dag för att gå sitt allra första travlopp. Han gjorde det med bravur då han vann loppet på kanonfina 2.56.9Skrattande Under tre minuter i första loppet som 3-åring inte illa!!!!Förvånad

Ett jättegrattis till Fam.Lilius som sköter om honom på ett så bra sätt och till Mackan för den perfekta styrningenKyss, nu ser vi framemot nästa lopp.

runas
0

#7  Grattis till uppfödarframgången och Grattis till Fam. Lilius!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ellinor Johansson
0

#7 Grattis! Vilken super tid!   Kriteriet  i höst?

shettismaffian
0

#4 Grattis till fölis

#7 Grattis allihop både uppfödare och familj + självklart pålle till en kanon bravur.

Här öser regnet fortfarande ner, man vill inte göra mycket. Varit och firat en släkting som fyllde moppe idag. Var trevligt.

Längtar efter mina tjejer, men det verkar ta tid innan de får komma hem Gråter.  Lina kan ev redan vara klar men Puzz kom av sig med brunsten men förhoppningsvis är den på G nu, sen är det ju bara att vänta och se om hon tar sig.

Man saknar dem så, men men de kommer ju hem så småningom Skrattande

Ni får ha en fortsatt bra kväll