Nu är det snart 1:a advent
När börjar ni julpynta??
Själv har jag lyckats få upp julgardinerna det andra får vänta tills på lördag
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Elljusstakarna kom faktiskt upp igår, samt adventljusstaken, tomtarna får vänta ett tag till = ) Granris, glitter och brödkakor hänger i stallet… det är så mysigt!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Inte än. Blir nog först i början av nästa vecka för helgen är fullspäckad med Globen först och främst och däremellan ska jag arbeta några timmar och hinna ta hand om djuren…
Lite "ordentligare" städning imorgon, sedan kommer ljusstakarna i fönstren + enriskransen på dörren, (förhoppningsvis nyputsade fönster på lördagen)
Samt julgardinerna i köket (nysydda i år)
Fast den där "julstämningen" är ju svårt att känna med gröna gräsmattor och +10 ute!!
Efter 1:a adventshelgen kommer det fram lite tomtar och pynt lite då och då. Inte så mkt nuförtiden när det inte bor några barn kvar.

Känns inte som så stor mening att julpynta när jag ändå ska hem till jul. Men en adventljusstake får väl komma fram på söndag. Tidigare sätter jag iaf inte fram den. Sen får det kanske bli ngn tomte oxå.

Ja till 1:a advent ska alla alla gardiner och fönster vara färdiga , har fått putsat alla fönster utvändigt så nu är det bara inne kvar, sen får sambon se till att julstjärnor och adevetnstakarna kommer ner från vinden, det är det julpyntet jag gör sen får familjen sköta resten är ju ingen jul älskare jag..
Om jag inte är helt ute och resor så tror jag att tjejerna kommer att pynta stallet till helgen.
#5 nämen gillar du inte julen??? vad är du för en?
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#6 jag gillar juldan när allt är över *S* är ingen jul människa alls jag..

Jag gillar inte heller julen. Tur man har gubbe och ungar, annars skulle jag inte fira jul alls. Tycker bara det är stressigt. Lite lugnare har det blivit sedan jag börjat köpa julklapparna i Ullared i Oktober. Då slipper man åtminstone att ge sig in i det värsta getingboet dagen före julafton.
Hemma har inte jag pyntat något, inte städat heller. Får väl slänga upp ljusstakarna och det andra krafset i helgen och städa nästa vecka.
Jag gillar INTE heller julen längre tyvärr ;(
Tycker det bara är jobbigt :(
Jag tror att det fortfarande är September… Man hänger inte riktigt med 
Tur att det är Globen i helgen med julavslutning så man kanske får in lite känsla för årstiden!
Har fått dit stolsdynorna med julmotiv och en julstjärna i ett av barnens rum. I morgon åker julgardinerna upp. Måste bara tvätta först. *suck*

julpyntar ingenting hemma är hos mamma och pappa över julen och ser väl lite julpynt där. Inte mkt för pyntet, julmat(läs godis, kakor, lussekatter) däremot ser jag framemot varje jul, har redan ätit lussekatter i ett par veckor. :)
Julpyntar inte.

Jodå, jag har ett rött stearinljus att ställa fram
.
Det räcker mer än väl!