Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 592 ggr
Annette
0

Fölningsfunderingar

När jag läser här så upplever jag det som att fölningarna nu är mycket lyckosammare än vad de var för ett tag sedan Glad.

Vad säger ni som fått föl? Har det varit mindre bekymmer nu när det kommit en bit längre in i säsongen?

Jag undrar av ren nyfikenhet. Skall ju skicka iväg mina ston på betäckning snart, men de känns ännu inte som någon brådska.

Dior
0

Har också haft de funderingarna. Våra tre fölningar har stona klara galant själv, utan hjälp från oss. Två ute och en inne, alla något för tidigt, men utan komplikationer. Har två kvar och hoppas innerligt på att dessa går lika smärtfritt.

Vad jag också undrat över är hur det igentligen sett ut tidigare år. Hur många som hade fel-lägen o dyl. längre in på sommaren… Om man kan få ett litet hum om ifall det ligger nåt i att naturen styr. Det är först i år jag läst om hur många det faktiskt har varit.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Trine
0

Mina två gick bra dom är födda 13 Maj och 1 Juni.Båda två "gick över "tiden 12 resptitve 5  dygn.

Men jag har ju" peppar " klarat mig från fellägen än så länge ,det blev mitt sjätte shettisföl iår.

Jag hade en fölning 31 Mars ifjol , och jag tycker det blev alldeles för tidigt så det kommer jag absolut inte eftersträva nå mer.Men det gick bra och fölis var välmående osv .Men ack så tråkigt med lera o ostadigt väder man fick passa..