Hej alla
Jo jag undrar lite över detta med hingst. Jag får hem en hingst nu på 3 år. ska ställas ut iår eller nästa år. Men räcker det och ställa ut eller måste jag göre nått mer för och få han godkänd. Tacksam för svar.

Det räcker inte med att bara ställa ut. Men det ger en bra uppfattning om man ska åka iväg på avelsvärdering.
För att din hingst ska bli godkänd måste han visas på en avelsvärdering för hingstar. Det är lite dyrare och kan vara lite längre att köra.

Utställningar har inget med avelsgodkännande att göra. I det fallet är det en avelsvärdering för hingstar han skall visas på.
Det finns i höst eller till våren.
Nån som vet var närmaste finns. Jag bor mitt i Dalsland. Vore kul och få han godkänd.

I höst är det i Värnamo och Köping. Vårpremieringen brukar vara på Grevagården, Skövde.
Skövde är ju närmast då. Men ändå lite i lägnsta laget. Får fundera på hur jag ska lösa det.
När är premieringen i köping? :)

#6. 5 september.

Kolla att ponnyn är registrerad med full stam annars kan du inte visa honom alls.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Då det är både billigare, samt oftast enklare att hitta en vanlig utställning på närmare håll, så är nog det bästa att visa honom på utställning först, så får du en fingervising hur han bedöms. Iaf om han aldrig är visad förr.