Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 2509 ggr
runas
0

Det konstigaste din ponny ätit

Vad är det mest udda/konstiga /knäppaste din ponny käkat?

Min pappas kusin hade en svart shettis vid namn Svarta och hon älskade knäckebröd med senap på !

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Majja12
0

Jag hade en new forest ponny förut som snodde en dumlegodis från min godispåse som jag hade med mig till stallet =) Meningen var att jag själv skulle äta godiset, men min ponny tyckte tydligen annorlunda Flört

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

India
0

Jag hade en connemaraponny för många år sedan och hon älskade lakrits. Hon fick det i julklapp varje år.

Lauth
0

Min första ponny var vansinnigt förtjust i isglass, speciellt piggelin. En gång snodde hon även min smörgås med falukorv på..

Just smörgåsar var viktigt när vi var ute på tävling tyckte hon. Åt vi skulle hon vara med. Ostmackor var en höjdare. Osten och brödet fastnade i bettet så hon kunde gå smaska på detta länge under dagen.

polgara
0

Min gamla islänning jag hade hon älskade prinskorv, glass, kungen av danmark mm. ja hon åt det mesta faktist

Mina shettisar får bara "hästmat"

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Epus slickade i sig Falu rödfärg direkt ur hinken…

Lauth
0

Vid en snabbtitt ser det ut som om han gjort något helt annat!

jackiejohn
0

haha oskar har käkat en grillkorv!

Rubiinen
0

Helen (hästens ägare) och jag blev så trötta på att lillhingsten åt allt han fick tag på så vi lurade honom. Vi la upp mjuk kattmat på en tallrik som han snabbt tog en tugga av.
Reaktionen blev att han försökta spotta ut det och höll på o gapa som en tok.
Gången efter man gav honom godis så kollade han vad han fick, men det har han givetvis slutat med nu. Äter allt han får tag på.. *Suck*

SHV-Pysen
0

För ett tag sen när jag var ute och gick med pysen stötte vi på en massa utslängda ägg längs en skogsväg, jag upptäckte det inte först pysen satt i sig alla…

Sen har försökt sätta i sig glasspapper en gång;

vi var ute och gick och han fick beta lite, Det var mörkt ute och jag såg och tänkte väl inte på glasspappret från en twisterglass. "Vad det luktar gott" tänkte pysen, för lite kladd från glasen var ju kvar i pappret. In i munnen for det precis när jag såg det. Upp med huvudet på hästen, lagom att se en liten liten bit sticka ut mellan tänderna, Jag föröskte få tag på den, men snabb som vessla öppnaden han snabbt munnen och stängde den lika snabbt igen. Pappret var borta. Febrilt sliter jag upp munnen på hästen och lyckas på nått sätt få in halva underarmen i hästmunnen och får tag på pappret, på väg ner mot halsen, och drar ut det. Lite missnöjd var han, men jag var glad när jag kunde slänga det i en papperskorg ^^

Pysen har en så känslig mage, så jag är så försiktig med allt han äter. Han hade diarré i ett halvår för att han åt gamla växter i hagen

Pernilla Lindström
0

Kanelbullar, dricka ur flaska eller burk, även kaffe om tillfälle bjudsTungan ute

stallostby
0

Min första d ponny var väldigt glad i öl! Hon drack jättefint ur glas…

ACO fruktkolor var också en favorit..

JMax
0

Min fjording gillade glassen calippo cola, kompisens russ satte i sig min skinkmacka när jag vände ryggen till.

Hade en gris som drack öl i burk genom att bita hål i den o hålla kvar den mellan tänderna o suga ur ölen…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Shettisar]
0

Jag var fodervärd åt en shettis valack för några år sedan.Ägaren visade stolt vad hennes shettis tyckte om… Cigarett fimparFörvånad

dajmie
1

Dajmie älskade Coca Cola och pizza, han drack Cola ur burken, semlor stod högt på menyn också.

trex
0

Det konstigaste…

en snickar penna,en plastpåse med bröd i (han stal det ur en påse)

läkerol gillar mina nuvarande hästar skarpt,fast dom får det väldigt sällan.

Glad

Picasso
0

Mina nöjer sig med att smaka på stallkatternas torrfoderGlad

Hanna-D
0

Fixy gillar coca cola, det märkte vi på en rekordvarm utställning i Hållnäs för några år sedan, varje gång mamma skulle dricka ur flaskan så tog hon upp huvudet mot mamma och tiggde - och gillade det!

CarinaA
0

Kanelbullar o russin är riktiga höjdareFlört !!

Kris_J
0

Coca Cola är doping….Det får man akta sig för liksom kanelbullar mm. Inga problem om ponnyn bra går hemma men skall man tävla får man passa sig…Flört

Jag hade en fjording som älskade att äta tobak..jag matade henne inte med det men väl ägaren till stallet där hon var inhyst.

Jag har några ponnyer som gärna ätter prisrosetter…Förvånad

Veritas odium paretFörvånad

PP
0

Mina ponnysar gillar (torkade) pizzakanter…

Jag har iofs en ponny som är uppfödd på "gammalt" bröd (de fick överblivet bröd från bagaren så gott som varje dag, havre en gång i veckan). Enligt uppfödaren gick Wienerbröden åt först. Flört

kicki80
0

Nobless älskar Twix blir hel tiggig om tjejerna äter twix i stallet. Sen gillar hon kanelbullar,strips ja allt tjejerna äter eller dricker vill hon prova.. Önskar nog att hon kunde bo inne med dem också:-)

IdaMartina
0

Jag jobbade med en häst som hade njurproblem. Han drack njurte från hälsokost med stor gjädje! Gjorde att dosen medicin kunde minskas…

UlrikaHalfvarsson
0

Min trav ponny jag hade när jag var mindre åt det mästa, ostmackor, vinigums, cips och snus. Min pappa bakade en snus och lät honom nosa på den, hästen sluckade den direkt. Så varje gång pappa var med på tävling så slickade han pappas fingrarFlört

shettismaffian
0

Min första shettis Soleil, drack saft och kaffe ur mugg, glas eller flaska, hon älskade popcorn och vicks halstabletter. Hon åt även hua hemska tanke rökthästkött en gång en i stallet bjöd henne.Hon tuggade även tuggummi.

Travaren Abbey Scott  älskade cocacola, mintkarameller, prickig korv på mjukt bröd, vicks halstabletter och ahlgrens bilar.

Puzz gillar winergumm (ursäkta stavningen )

Halvbloden och araben var kräsna och åt knappt morötter eller äpplen ens.

Emma-Andersson
0

Mina gillar Iste annars vet jag inte för de har inte fått chansen att smaka på nått annat än vanlig häst mat.

Jannie
0

Lacken på min bil. Inte skoj.

askungen-02
0

Vi hade ett russ som skulle dricka cocacola med sugrör efter varje tävlingGlad

Pehpsii
0

Ett halvt nosludd

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

ErikaAndersson
0

För nån år sedan var mamma jag och våran häst Lorelei ute på en mysig runda i skogen, vi hade tagit med fika (pizzabullar) och en var lite frusen så vi kastade den en bit bort. Våran ponny som stod fastbunden i en lina för att äta gräs snabbade sig självklart dit och åt den!

HannaDolly
0

När DOlly har ett kolik anfall skulle hon äta typ nyponsoppa och fil tror jag att det var, och hon ÄLSKADE det ! :DD

Banan äter hon gärna, det får hon kanske bara en gång i månaden då det inte är bra för hästar i stora mängder?? ;)

Sehvrin
0

Mina hästar har satt i sig två pepparkakshus (inte samtidigt)

De har även ätit tårta och kräm (även om krämen inte var jättepopulär)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Johanna-Granberg
0

Russet jag lånade av Aina gillade verkligen persikor.Tungan ute

jackiejohn
0

Min fjording "snusa" Morfar och pappa brukade stoppa up snus  under överläppen ibland det tyckte hon va jätte gott så gillade hon allt godis mellan himel och jord Skrattande

AusaBausa
0

Min gamla shettishingst åt en gång upp en hamburgare, m bröd sallad ketchup ja rubbet! Sen gillade han apelsiner o mandariner

MrsM
0

Connemarahingsten LAMBAY INVER var helt tokig i punschpralinerTungan ute.

isabelle_
0

Öh, Min häst äter typ allt eller snor det.. Han är smart kan jag tillägga väldigt smart.. Några saker då:

_Druckit Kaffe ur en kopp som stog på ett bord.. *slurp* , Ätit Hallonbåtar, Ätit Glass, Skrämt mig för att få min glass, ätit kakor&fika (äter allt fikarelaterat som bullar,kex.mm), Hmm.. Ätit allt slags frukt som vindruvor,persikor,mm,Coca Cola, Sprite,Fanta, Bröd, Alla slags grönsaker, Bitit i min mobil (inte hårt snodde den bara ur handen,han gav tillbaka den sen), Druckit Loka, Ätit Extra Drops, Ätit klubbor (som en människa)

Nu kommer jag inte på mer.. Som sagt min häst är väldigt smart, Rymmer & äter,snor saker … osv..Skrämmer folk för att få dom som att typ.. Ja som att frusta i ryggen på dom.. Annars är han en väldigt snäll häst som är som en hund.. _(Kan gå lös förutom på sommrarna pga fång) Han rymmer också gärna ur sina hagar.._

Pia-Lena
0

Bassets lakritskonfekt och öl.

sarahansen
0

Mitt russ åt köttfärssås en gång :D Hela familjen satt ute på våran uteplats och åt en sommar,och då kom hon och ville smaka.. Hon och min shettis gick på våran gräsmatta ett tag så dom var med oss med allt vi gjorde ;) Min shettis älskar vattenmeloner :) Och bananer!