Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettbeteckningar-fölningar
Läst 1140 ggr
Elinor
0

Tidig fölning

I kväll har jag varit hos ett betäckningssto som kom till Thunderstorm RS.407 den 10/8 i fjol.
Hon är betäckt första 15/8 och gick ur 17/8. Hon har fölat någon gång under dagen och för mig är det en mycket tidig fölning,
Någonstan mellan 304-309 dygn.Jag har aldrig haft så tidig fölning men allt har gått bra och det blev ett gulbrunt stofölTungan ute. Jag tycker inte att hon ser att vara ett prematurbarn så det är bara att hålla tummarna för fortsättningen.

kajsa-kavat
0

Grattis till fölet och lycka till med henne.

Kris_J
0

Glad

Veritas odium paretFörvånad

Annelie-P
0

Grattis! Hoppas allt fortsätter bra!

Hanna-D
0

Grattis!

Att lyssna på lungorna är aldrig fel, är väl dom inre organen som kan vara lite luriga. Min prematur-fölis fick Socatyl i munnen men han såg å andra sidan prematur ut. Lycka till!

runas
0

Grattis till fölis, hoppas det fortsätter gå bra!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Elinor
0

Jag ska framföra hälsningarna till ägaren.
#4 Hur tidigt fick du din bebis?

Är mest förvånad över att hon lever trots så tidiga dygn.

Picasso
0

Grattis till fölet och hoppas att allt går bra Glad

Kraka
0

GRATTIS till liten fin!Glad

Anna-72
0

Åh grattis, de fortsätter komma bebisarna.

JennyR
0

Jag har en som föddes på dygn 308. Han var ganska liten och inte så jättealert dom första dagarna, ville mest sova, sedan fick han förstoppning och var riktigt dålig, men efter behandling så vände det och han blev piggare för varje dag :-)

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Ca en månad, lägger ut ett par bilder på honom.

På denna bild kan ni se att öronen inte var helt utvecklade, de var väldigt mjuka/slappa och hängde mest bakåt/utåt. Pälsen var ganska kort och otroligt mjuk, som en kanin ungefär.

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Benen var mjuka så det var svårt att stå och gå. Men det gick otroligt fort sen och ja, han blev ju godkänd med 41 poäng så loppet behöver ju inte vara kört för att man inte föds enligt skolboken.

JennyR
0

#12 Min blev också godkänd :-)

fuxar
0

Grattis och hoppas allt går bra!!!!!!