Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1365 ggr
kahelin
0

Vad gäller?

jag har eventuellt tänkt att ställa ut shenzi i sommar. men först ska jag bli medlem i SSS. Min sambo kör transporten så han följer med på utställning :) jag undrar iaf vad som gäller för inträde på utställningen om ENDAST jag är medlem i SSS? kan han komma in ändå? eller är det bäst att ha familjemedlemsskap i SSS? det kostar ju inte mycket mer….sorry, nybörjare på utställning och därför alla frågor!

UG
0

Alla som vill får komma och titta och hjälpa till!

Din sambo är varmt välkommen även om han inte löst medlemsskap. Däremot måste hästägaren/fodervärden ha löst medlemsskap för att få ställa ut ponnyn.

Hälsar Ulrika Gindemo

kahelin
0

hej och tack för svaret!

Det är ju jättebra att han får komma med då! Då ska jag lösa medlemsskap för mig snarast möjligt! jag hade tänkt att vara med i nossebro i augusti Glad spännande!

Hanna-D
0

#1 Däremot måste hästägaren/fodervärden ha löst medlemsskap för att få ställa ut ponnyn.

Det stämmer inte riktigt, man behöver inte vara medlem i SSS för att visa på föreningens utställningar men det blir dyrare.

Saxat ur grundpropositionen:

Anmälningsavgiften är i utställningsklasserna 200: - per ponny och klass för medlemmar och familjemedlemmar i SSS eller regional förening, och 500: - för övriga.

polgara
0

Jag ska visa mitt ettårssto i Nossebro med så vi kommer nog ses där

kahelin
0

#4 Åh vad kul :) Visas alla ettårsston ihop eller går de efter färg? för om de visas ihop så visas våra samtidigt ;)

Annette
0

#5. Räkna med att de visas i samma klass. Oftast så är det inte så många 1-årsston anmälda att dessa klasser delas.

kahelin
0

#6 jaha vad roligt :) det ska i alla fall blir kul, jag ser fram emot en ny upplevelse…hur långt innan utställningen börjar bör man vara där?

Annette
0

#7. Jag är alltid där en timma innan första klassen startar, oavsett när jag skall visa. Men jag vill ju titta på de andra klasserna.

Det är jättesvårt att beräkna tider. Det beror på strykningar, hur snabb domaren är osv. Men minst en timma innan man skall visa, tycker jag.