Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 5277 ggr
740tjejen
0

Vart bor alla.

Hej undrar var alla bor här i landet, och ålder namn hur många hästar ni har. :)

Jag heter Hanna bor i Bäckefors ligger mitt i Dalsland. Har snart en shettishingst på 3år.  Jag blir 28 nu till sommaren. :)

Trine
0

Linda heter jag och bor utanför Edsbyn, Hälsingland.

Har nio st i olika åldrar..

zettan
1

Sandra heter jag och bor i Borås. Har just nu 3 avelston och 1 unghingst.

monzun
1

Angelica heter jag och bor i visby på gotland. Har två tvååringar, en hingst å en valack.

Kimpa
1

Linda, bor i Fjärdhundra utanför Enköping.
Är 31 år och har tillsammans med min mamma
5 shettisar och 3 PRE.

PetraJ
0

Petra heter jag och bor i Stora Höga. 2 shettisar och 2 nordisar (snart 3)

AusaBausa
0

Åsa heter jag, 34 i juli. 3 shettisar, mor Kefir 13år, dottern Kelda 2 år och sonen Keso 1 år. 1 varmblodig travarvalack, Ludde 17 år och 1 halvblodssto Grabina 23 år.

Bor i Skåne i en liten by som heter Tosteberga.

AnnaLundin
0

jag heter Anna och bor utanför Nybro i Småland

har 2 engelska fullblod och 2 halvblod och 8 shettisar -> 3 avelsston, 2 ungston, 2 unghingstar och en valack (utlånad, kommer troligen bli kvar där).

andaloce
0

Anna heter jag (31år) bor i Söderhamn i Hälsingland.

Har 2 shettis ston 3 å 4år samt en welsh partbred vallack (shettis/ welsh mountain).

Ninnii
0

Erika heter jag men kallas för Ninnii, 27 år i juli,  bor i Axvall mellan Skara och Skövde. Jag har 2 st minishettis valacker, 14 och 4år. Sen har min sambo en islandshäst på 20år.

Moheda
0

Ulrika, född 1966 räkna själva om ni villTungan ute!! Äger två shettisar ett sto-97 och en hingst (väldigt snart valack)-08. Ett c-ponny sto-01 korsningsponny. Bor i Moheda i vackra Småland!

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heter också Ulrika! (Gindemo) Fyller 30+ i höst *harkel*

Har sju minishettisar inom stuteri Gindemo, varav två dräktiga ston. Samt min körponny: Lilla Welshen Jaxon.

Bor i Sörmland; Eklången med maken Marcus, Alvin 5 och Svea 1½.

Slänger in en vårbild på ungstona. 1,2 och 3 år. Det var varmare i april i år än det är nu 14 juni.

exitingsvillemo
0

Anna heter jag, bor utanför Sandviken i Gävleborgs län.

Blir 27 i september, bor med sambo samt en son på 5 år.

Har i dagsläget 3 shettisar. 2 ston samt en unghingst på tillväxt.

2 hundar, 2 katter och 2 kaniner ryms här oxå =P

Anna-72
0

Anna här med, 37 år. Skåne i Broby

Har två shettis ston 2 och 4 år och ett hingstföl. En welsh som ska säljas och hennes stoföl. Ett vbl sto med korsningstoföl av något slag vid sidan och så en nordis valack som oxå ska säljas då jag inte vågar rida (ej hästens fel världens snällaste). Ska bara ha shettisarna kvar.

Två hundar tre stallkatter.

En make och två söner.

Ser om jag får in bilden, men det ska vara min två åring, "lite" tjock så vi hoppade Vinslöv.

740tjejen
0

Jo har ju sambo och son jag också. :) 4 höner och en löwenkanin på 10 veckor :) och en tjock katt som heter smulan, väger ca 8 kilo. :) men har maine coon i sig.

MadeleneJansson
0

Madelene heter jag, faller för 30-strecket i oktober.

Har 6 shettisar som är mina, Ella, sto 12 år, Devin hingst 2 år, Nellis sto 1 år, Merril hingst 1 år, Rob Roy hingst fd -09 och Tam Lin hingst fd 09. Samt Rob Roys mamma Pia som jag är fodervärd åt och ardennerstoet Freja 10 år kompletterar hästsamlingen…

Jag bor i Tranemo, Västergötland, på gränsen till Småland.

Gosa
0

Pia heter jag, är 41 år och bor med Magnus och våra tre barn (19, 16 och 10 år) i Vårgårda, Västra Götalands län.

Vi har samlat på oss några shetlandsponnys, i dagsläget är det 5 avelsston, en 1-årig hingst och 4 årsföl. Till våra ston har vi vår avelshingst Castor v. Bunswaard som tjänstgör här på gården Glad.

Förutom shettisarna så har vi även Islandshästar, Två ston, en valack, en 2-årig hingst samt ett årsföl, totalt 5 islandshästar alltså.

SofieN
0

Sofie heter jag, 21 år. Bor i Västerås.

Äger ett sto själv och har en hingst och en valack ihop med min storasyster. Självklart shetland alla tre, men är sugen på en ridhäst. :)

AnnicaL
0

Jag heter Annica och är 24 år. Bor på Tjörn (en ö på västkusten) tillsammans med min sambo, tre shettisar, en Jack Russel och två tamråttor. Shettisarna är 1, 4 och 12 år.

VeronicaP
0

Veronica heter jag och jag och min familj (även mamma och pappa) har slättens stuteri ihop och vi har 26 st hästar shettisar, russ, halvblod, welsh.

2 st godkända hingstar Slättens Madgic II och Slättens Bethoven.

Hanna-D
0

Jag heter Hanna, är 23 år och bor 2 mil från Arlanda. Jag har två avelshingstar, fem avelsston, fyra unghingstar, ett ungsto och två föl (en av varje sort). Förhoppningsvis ytterligare ett föl snart om allt går bra.

JennyR
0

Jag heter Jenny, 32 år gammal, bor 3 mil från Umeå. Har två avelshingstar, tre avelsston, en 2-årshingst och två 1-årsston samt en gammal d-ponny. Just nu även en "inhyst" russåring (hingst) här som kamperar ihop med 2-årshingsten :-)

achibaldsminiatyrer
0

Jag heter Therese bor i Österbybruk 4mil utanför Uppsala. Jag har idagsläget 12st hästar med väntar ytterligare 3 föl i år så om allt går vägen har jag snart 15st hästar

Pia-Lena
0

Jag heter Pia-Lena och bor på Nord-Koster, en ö i norra bohuslän. Jag har en islandhäst, 21 år, och en shettishingst, 3 år. Under nästa vecka kommer ytterligare en shettishingst hit, en 6-åring.

runas
0

Jag heter Troi , 34 år, bor utanför Gnesta i vackra sörmland. Har 4 ston, 7, 6, 5 o 3 år. Har även 2 Shetland sheepdogs och en Isländsk fårhund och 2 katthems katter.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Dehlfimia
0

Hej!  Jag heter Heidi ,39 år, bor med min man o tre barn (21,9,10 mån) ca 3 mil utanför Helsingborg gränsen till Ängelholm.Vi har 9st shettisar som består av 3 avelsston,3 ungston,2 föl och en avelshingst har även två halvblodshästar,ett sto o en valack och en whippettik.

Lauth
0

Jag heter Angelica, 25 år i år. Bor strax utanför Karlstad  och har i dagsläget 8 shetlandsponnyston i varierande åldrar och 2 ridhästar.

polgara
0

Hej!!

Jag heter Heidi är 41 till hösten, bor i Borås med mina 3 söner på 14, 17 o 20 år. Har 7shettisar varav 3 avelsston, 2 utlånade valacker, en 1-åring o ett årsföl+ 1 arab

Maddengen
0

Jag heter Madeleine är 27 år & bor med min sambo & 3 barn (6,4,1) i Delsbo gävleborg. Jag & min syster Elise 21år har precis fått vårt stuteri namn klart och det blev Stuteri ME. Tillsammans har vi idag 3 ston, 1 föl, 1 hingst på 5 år och våran avelshingst Johannesbergs Noble RS451. hos oss Finns också1 shetland sheepdog 1 whippet & 2 jämthundar.

balotte
0

Jag heter Lotta 43 år och bor i Alvesta Småland. Jag har 3 st Shettisston och en valack. Sedan har jag 2 st getter 1 kanin 2 katter 1 hund 1 samboFlört och 1 dotter

Pernilla-Adelsson
0

Pernilla heter jag, 28år. bor i Målsryd utanför Borås

tillsammans med man och 2 barn (Sebastian 4år och Isabell 6månader)

Har 8 minishettisar, 2 avelshingstar, 3 ston, 2 unghingstar och 1 föl. och om en månad kommer även 1 nordsvensk till gården.

1 Jackrussel och 3 katter.

Ädelssons Sadelmakeri

www.adelssons.se

Made
0

Jag heter Madeleine och är 38 år bor i Östansjö som ligger i Närke.

Har sambo och tre barn (14, 9 och snart 3)

Har två shettisar en valack och ett sto . Har ett irish cob sto och ett halvblodsto.

3 kaniner…en kastrerad dvärgvädurshane en holländare hona och en fransk vädur hona.

3 hundar…en högbent jack russel hane , en mellanpudel hane och en storpudel tik.

SaraDoos
0

Sara här, blir 35 i juli. Bor med man och dotter (blir 4 i augusti) i Viken som ligger mellan Helsingborg och Höganäs (Skåne!).

Har 3 st shettis-ston och väntar på fölen som ska komma snart (hoppas jag). Alla är av standard-storlek.

Johanna-Granberg
0

Heter Johanna, blir 30 i sommar och bor till sammans med sambo i Västerås.

Har för närvarande två avelsston, en svart och en rödskimmel.Kyss

[Teddy]
0

Marie, fullvuxen, har 1 halvblod 25, 1 B-ponny 22, 4 shettisar 14 13 7 6 och en fölunge på gång.

[Teddy]
0

#34 Kompletterar mig själv - har två dvärgpudlar, en Jack Russell, 5 stallkatter, kaniner, höns och marsvin. Bor i Kimstad mellan Norrköping och Linköping.

Annalena
0

Jag heter Annalena och bor utanför Skinnskatteberg i Västmanlands län. Jag fyllde 40 i år och bor tillsammans med min sambo,2 barn, 3 ministon ( varav 1 ska föla i sommar ) 1halvblod , 1 welsh mountain ponny, 1 underbar cane corso (hund) , ett gäng höns delar bostad med 10 kalkoner.

Animal-3
0

Moa heter jag och bor i växjö i småland. Jag har två hästar ett varmblod som heter Peewee och så shettis valacken Tuffis som en del här känner till. Jag är 19 år, Peewee är 10 år och Tuffis 14 år.

ALLA 3 PÅ BILD ;D <3

ScerryRicco
0

sofie heter jag:) bor utanför sunne i värmland:) har två varmblodiga hingstar båda är 8 år, två varmblodsston  som åä 5 år å en underbart snäll varmblodsvalack på 10 som jag har till salu, har en shettis på 13 år som ä utlånad nu, har även en shettis som jag lånar av en kompis till trav, har två katter och även två kattungar:) ä å en underbar hund:)

Annette
0

Jag heter Annette och bor i Väring, en liten håla knappt 2 mil norr om Skövde. Enda fördelen är att det är nära till Grevagården och det är ju bra åtminstone ett par ggr/år.

Till familjen hör 1 make, 2 barn, 1 Ardenner 27 år, 2 New Forest 29 resp 14 år samt 6 svarta Shetlandsponnyer i åldrarna 9, 8, 6, 4, 4 samt 1 år. 5 stallkatter och 1 kanin gör samlingen komplett. De är självklart också svarta ;)

askungen-02
0

Jag heter Heidi och är 34 i vinter,bor i öxabäck som ligger mellan Borås och Ullared. Jag har 5 ponnisar, 1 b-ponnyvalack 16 år, 2 shetlandsston Equuleus Fadine 9 år och Askungen 7 år, Shetlandshingsten Alfons 1år och våran lilla Tingeling som är 2 månader och bor tillfälligt hos sin amma på Holmåkra.

[Teddy]
0

#39 Vilken färg har maken…….Tungan ute

Annette
0

#41. Maken och barnen är svarta. Av smuts ;)  Funderar på om jag skulle börja arbeta svart också Flört.

Ena New Foresten ser svart ut också, fast enligt passet är hon mörkbrun.

[Teddy]
0

#42 Arbeta svart?! Ring mig när du hittat något lukrativt med 0 arbetsinsats och fet lön!

Annette
0

#43. Redan hittat enligt din beskrivning Skrattande. Bara detaljerna som skall finslipas Flört.

plutten-92
0

Jag heter Caroline och bor förtillfället i östersund, jag har en shettis och ett varmblod (travare)

zonora
0

Mitt namn är Katarina och är 31år. Bor utanför Arboga med min man och våran dotter som är 3år, lika häst tokig som jag =)

Vi har just köpt 2 minishettis damer! Sen är det min ridhäst, gotlandsrusset, två hundar och två katter.