Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: föl
Läst 1431 ggr
askungen-02
0

EN SOLSKENSHISTORIA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste berätta……

Den 1 maj blev vår lilla Citha sjuk, eller mer hängig med en temp på 38,5. Hon hade fått ett underbart litet stoföl 3 veckor tidigare. Efter att pratat med Slöinge så åkte vi ner, efter en del prover som visade en infektion + misstänkt kolik, så fick hon bli kvar med dropp + sond, då hon heller inte hade någon aptit. Dagen efter så ville hon inte äta alls, men personalen gjorde allt för att hon skulle börja äta igen, rev morötter, äpplen godis allt. På kvällen så bestämde vi att kontakta ammasjoren, för nu var det även en risk för lilla Tingeling, jag ringde oxå till det stuteri som Citha hade varit på betäkning året innan, för att höra om de mister något föl så hade jag ett som var i behov utav en amma. och han sa det att " lugn Heidi det här ska vi ordna. vi väntar ca 25 föl, kom hit med fölungen så ska vi göra ett försök" de hade fått ett minishettisföl under natten. Vi ner till Slöinge och hämtade Tingeling och for till Björketorp med henne, men detta stot tog tyvärr inte emot henne, efter ett par dagar kom nästa föl, ett russsto som hade fölat, det gick bra till en början men sen förstod hon nog att det inte var hennes, efter yttligare någon dag, så kom nästa föl oxå detta ett russsto och då klickade de, Tingeling fick sin Amma och en fosterbror och har fungerat jättebra. Citha klarade sig tyvärr inte och somnade in natten till måndagen. Ett 1/2 dygn efter att vi hämtat Tingeling.  En jättestor förlust och saknad att mista henne…. men Tingeling lever och de får vi vara glada för, tack var dessa underbara människor. När man ser denna lilla hästen med sin "nya" familj, kan man inte annat bli rörd.

Skickar med ett kort,

askungen-02
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild till….

icansson
0

Beklagar sorgen för cihta sänder styrkekramar till er. Skönt att lilla fölisen klarat sig.

exitingsvillemo
0

vilken tur att allt gick med bra för bäbis, beklagar förluste av erat stoGråter

#1 en helt underbar bild. Vilken duktig (m)amma

runas
0

Beklagar förlusten av ert sto men så skönt att fölisen klarat sig.

Underbara bilder, härligt att se!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna-D
0

Underbara bilder!

Beklagar förlusten av stoet.

Trine
0

Men så skönt att det ordnade sig för fölis då .

Beklagar förlusten .

JMax
0

Skönt att det löste sig för lilla fölis o att hon fått en ny familj.

Beklagar förlusten av mamman.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annelie-P
0

Det är riktigt fint, och tänk - din lilla fölis tror att det ska vara precis så som det är!

fuxar
0

Beklagar förlusten av stoet, men blir så rörd att Russ stoet tog emot den lille!!!!!!

VeronicaP
0

Beklagar förlusten av stoet , men skönt att fölet har fått en *ny mamma* , snällt av Björketorp att hjälpa till :-)

shettismaffian
0

Beklagar er stora förlust, men underbart att lilla Tingeling fick en "ny" mamma och allt går bra.

Charlotte-Aveback
0

Beklagar verkligen förlusten av stoet. Så skönt att det löste sig på ett bra sätt för fölet!