Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 2380 ggr
Pyttis
0

Tragisk utgång

Min underbara Caramella fick en mycket komplicerad fölning ikväll, fölet låg med båda frambenen tillbakaslagna och det gick inte att få ut fölungen, vet. fick göra något jag aldrig vill uppleva mer för att iaf rädda livet på Caramella. Det var ett fint brunt stoföl som var min högsta önskanGråter Caramella är ganska illa skadad så ännu är inte faran över för henne. Klarar hon sig så ska hon inte betäckas mer, då hon var väldigt trång enl. vet.

Det blir en lång natt, med både oro och sorgtårar.

Minsanne
0

Men Agnetha …. vad ledsen jag blir. Stackars Caramella och stackars dig. Jag förstår inte varför det är så mycket strul och fellägen.
Vi har mist 6 föl nu av 16 fölningar. Känns som man helt tappar sugen.

Vi tänker på dig
Kram Anne o Ben

Cattis
0

Fy 17 vad trist Agnetha! Så tragiskt! Hoppas mammahäst klarar sig!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

maggan
0

Så sorgligt. Hoppas det blir bra med Caramela.

[Anna-N]
0

Vad fruktansvärt! Hoppas allt går vägen med stoet nu. Håller tummarna!

fuxar
0

NEEJ!!!!!!! Agneta inte igen……..hoppas att Caramela klarar sej, tänker på dej, kram/Gunilla.

runas
0

Beklagar förlusten av fölet och håller tummar och tår för att stoet ska klara sig!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Sasser
0

Hoppas du fått vila lite i natt Agnetha! Hoppas att Caramella oxå mår så bra det går idag… Ja, det var tungt att prata med dig i går kväll. En trevlig dag som slutade i tragedi..

Anna-karinS
0

Nej usch då, jag beklagar verkligen och jag hoppas att lilla fina Caramella klarar sig.

Anna-karin /Jag som hjälpte till att hålla henne på utställningen på lugnet. Hon är en fantasktiskt fin liten ponny.

Jag håller tummarna!!!

kristina-axtorp
0

Beklagar verkligen- håller tummarna för Caramella!

Charlotte-Aveback
0

Nej, vad trist! Inte nu igen … stackars er! Hoppas verkligen att stoet klarar sig!

[Billan]
0

Beklagar verkligen, håller tummarna att  stoet repar sig .

zettan
0

Beklagar verkligen sorgen Agnetha. De är så hemskt när man läser detta Gråter. Hoppas nu mamma häst klarar sig. Tänker på er

tröst kramar

Picasso
0

Vilken tragisk utgång det blev, beklagar verkligen och håller tummar och tår att Caramella repar sig.

PP
0

Usch, Agnetha, jag känner så för dej och Caramella… Hoppas, hoppas hon klarar det.

Just nu känns det som att det finns två alternativ: antingen lägger jag ner alla tankar på att någonsin betäcka igen, eller så slutar jag läsa här på forumet och lever i min egen lilla bubbla. Jag orkar inte med mer hemskheter nu…

shettismaffian
0

Usch man blir så ledsen när man läser om alla hemska fellägen och föl och ston som gått åt.

Hoppas verkligen fina Caramelle klarar sig, håller tummarna för er.

helenep
0

Jag håller alla tummar för dig Agnetha. Hoppas kunna återgälda lite styrka till dig nu. Stor kram Helene

Annelie-P
0

Men Agneta, jag förstår inte hur detta kan hända så ofta denna vår. Du som har skrivit i så många trådar om att du är orolig också. Jag tycker det är jättetråkigt, jag hoppas att Caramellla piggar på sig i alla fall.

susanne-s
0

Men Agnetha, stackars er! Stor kram till dig!
Jag hoppas innerligt att Caramella klarar sig.
Jag håller med Pernilla, nu är det inte roligt att läsa om alla fellägen och tråkiga utgångar…

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Emma-Andersson
0

Usch vad hemskt. Beklagar verkligen!

Turgubben
0

Men fy så lessamt, hoppas att stoet piggnar på sej nu.Tröstkramar till dej.

Pyttis
0

TACK för alla tröstkramar, det sänds alldeles för många sådana denna fölsäsong i vårt långa land!

Håller väl på att så smått "landa" efter en jobbig natt vid kameran/i boxen. Att behöva se Caramella liggandes bredvid sin avlivade lilla stympade tös med bara kroppen kvar och se henne puffa,prata mm för att försöka få upp den lilla, DET VAR DJÄVULSKTGråterGråter samtidigt som vi måste se till att Caramella själv kom på benen med jämna mellanrum. Vid 7tiden imorse började Caramella täck över sin bebis.Sååå ont det gör att se detta. Då tog vi ut mammahäst, tvättade,tempade,medicinerade, promenerade och hon insåg då att bebisen var förlorad. OM det inte tillstöter ngt då tror jag iaf att jag får behålla min underbara raring.

#7 Åh Eva, vilka fina bilder på Caramella och Filippa, tagna bara timmarna innan tragedinGråter samt fina bilden på min, också underbara Tasja som blir dalkulla ett tag.

#8 Ja Anna-karin, Caramella är en riktig goding på alla sätt.

Mammahäst är iaf ute i hagen och plockar i sig lite grönt så jag fäller även lite hopp/glädjetårar, mitt i alltihop.

Picasso
0

Jag lider verkligen med dig och Caramella vilket grymt öde att missta fölet! Håller alla tummar att Caramella fortsätter att friska på sig.

Trine
0

Stackars er som måste uppleva detta hemska.Gråter

Hoppas hon piggar på sig nu då..

ThiffannyJ
0

Nej, fy vad tråkigt! Beklagar, stackars Caramella!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Jannie
0

Beklagar verkligen Agnetha. Så fruktansvärt. Huvudsaken är att lilla fina Caramella klarat sig och jag håller tummarna för henne. Tänker på Dig.

icansson
0

Beklagar verkligen.

IdaT
0

Jag beklagar verkligen! Hoppas att Caramella fortsätter repa sig!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Johanna-Granberg
0

Oj, vad läser jagGråter Tänker på dig Agneta och Caramella.

Hanna-D
0

Beklagar er förlust av fölet och hoppas att stoet repar sig.

Anna-72
0

Åh detta är så tragiskt. Blir så ledsen att höra detta. Hoppas lilla flickan piggar på sig och blir bra

veronica-olsson
0

Beklagar verkligen.

Det är bara 1 vecka sedan min lilla Toos kastade sitt föl och höll själv på att styka med,är så tacksam att hon klarade sig.

Vågar heller inte betäcka henne igen,vill hellre ha henne i livet och kunna ställa ut henne.

Hoppas ditt sto piggnar till.

saknareytyp
0

beklagar! :( Hoppas ponnyn kommer upp på benen igen så snart som möjligt.. :/ <3

JMax
0

Beklagar.Gråter Håller tummarna för mammahäst

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

annie
0

Beklagar verkligen, sån stor sorg för er! Sån stor sorg efter all förväntan, hopp och så många tårar. Vet hur det känns, fick även jag, i år, uppleva att allt inte är självklar lycka. Inte lätt att gå vidare men vi får glädjas över att stona lever och finns kvar hos oss.

MrsM
0

Så tråkigt. En mardröm. Varje gång jag har jour hoppas jag slippa sånt här. Har själv fått ett underbart föl i år men kände mest att det var underligt att det inte gick på tok… Ibland glömmer man att över 90 % av fölningarna är okomplicerade…  Hoppas mamma häst kommer igen och att Du tar nya tag.

Hälsar M

Pyttis
0

TACK än en gång till Er alla för styrkande ord/tankar!

Nog var/blev det en mardröm, även för vet. som aldrig tidigare behövt uppleva detta vid fölning. Det var min kära make som fick utföra det mest gräsliga, själva snittet, understödd av vet. Det var en fantastisk insats av maken som räddade livet på min älskade Caramella.

Hade ju en "magkänsla" långt innan, som lutade åt det hållet det gick denna gång. Bilden av detta kommer för alltid att finnas på näthinnan, även om det bleknar med tiden.

Har haft betäckningsplaner för detta år, men…..känner inte för det alls.

Min lilla prinsessa mår bättre, tack och lov, tror hon fixar detta, det är det viktigaste för mig.

Picasso
0

Vad skönt att Caramella verkar klara detta trots allt, tänker på er och fortsätter hålla tummarna för att Caramella ska bli bra igen.

helenep
0

Så skönt att höra att hon verkar klara det. Kämpa på.

AusaBausa
0

Gråter tårarna flödar när jag läser om denna fruktansvärda utgång och det har varit så mga såna detta år.

Håller tummar o tår för ditt sto att det går vägen!

runas
0

Skönt att hon verkar må bättre, jag fortsätter hålla tummarna för er.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ninnii
0

Beklagar verkligen Agnetha! Skönt att mamma häst verkar må bättre!

Margareta
0

Oj vad tragiskt - håller också tummarna

Numer pensionär i Nynäshamn

achibaldsminiatyrer
0

fy vad tragiskt, hemskt att läsa om allt som hänt både ston och föl i år, tyvärr blev jag själv drabbad och jag vet hur ont det gör.. skönt att stoet klarade sig.