Goddagens 21 juni 2009
Ingen morgontråd än? Alla kanske passar på att vara ute i solen. Här har det lovats ostadigare igen framåt eftermiddagen. Kan inte säga att jag är förvånad…
Hade tänkt åka på Körclinic idag, men eftersom min unge valack inte vill vara snäll med den 30 år äldre valacken, får jag bli hemma och dra en ny hage till bråkstaken… Han är rätt billig nu om det är så att någon är ute efter en svartfläckig hobbyhäst…
Hej PP!! HUR billig? Jag ger dig en tjuga!!
Här i Östergötland har vi lite sol och varmt idag. Jag har varit och hämtat en ny shettis som ska bo här ett tag.
I em blir det jobb. Suck. Nu vill jag snart ha semester!
Här norr om Örebro är det strålande vackert väder. Själv ska jag åka och försöka hitta kläder till ett bröllop på lördag, och jag som hatar att prova kläder. Så naturligtvis har jag skjutit på det i det längsta.
Senare under dagen ska jag nog ägna åt hästarna och bara mysa med dom, "gullhästarna", om jag nu lyckas hitta något i klädväg förståss och det inte tar hela dagen.
Ha en bra dag alla !
God förmiddag!
Här har det flyttats runt lite pållar så att alla ska få äta gräs. Mina småhingstar får gå ut på gräs från morgon till sen kväll sen stänger jag gräshagen då staketet inte är riktigt säkert (för långt mellan stolparna). Har fått "låna" stolpar (plast) ner till stora betet då de avverkat skog där och jag var tvungen att hägna av så mina småpuppor inte gick ut. Ska snart ner och kolla till Porfyr och hans damer på betet. Han sköter sin uppgift jättebra och tänk vilken fin sista sommar han får! Vad jag förstått har han väl inte gått på fribetäckning på många år så det måste vara skönt för honom. Han släpptes ner till brudarna i torsdags och som det ser ut så har han betäckt alla 3 redan. Ivette var högbrunstig ner han kom ner så det blev betäckning med en gång och de andra 2 har väl fallit för grupptrycket 
I eftermiddag kommer mor och far och då ska vi grilla lite, tror det blir fiskknyten den här gången.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 

#1 Fasen Teddy, jag kan rent av betala dej en tjuga om du vill ta hand om honom! 
Goddagens !
Här rullar semestern på 1 v av 6 har redan rusat förbi. Hade hoppats kunna hämta hem mina små tjejer innan semestern är slut, men som det ser ut nu så blir det kanske inte så. Puzzel har andra tankar hon :-(.
Idag tittar solen fram iallafall och det är skönt, den har lyst med sin frånvaro ett tag nu , så grusvägen och ena hagen har nästan stått under vatten.
Ha en underbar dag
#3 Han gick på fribetäckning med mina två ston för 4 år sedan när Vera blev till :-)
#4 Haha! Kom med honom du! Jag sätter på fikat!!
#6 Okej! Då var det ju inte så länge sen då 
Amor vincit omnia 

God dagens.
Har varit i gång idag. I morse åkte och och gav killarna frukost. Sen åkte jag hem för att baka lite. Tog sedan med mig lite nybakat ut till Sanne och Fredrik =). Sen tog jag hand om tjejerna lite. Dom njuter av sommaren =)
Nu ska jag ägga mig en stund på sängen innan maten.
ha en fortsatt bra dag