Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 507 ggr
AusaBausa
0

Avkommor efter Pompe?

Hej

Undrar om ngn har ngn avkomma efter Pompe och hur de har artat sig?

Funderar på att betäcka mitt sto med honom till våren och hade varit kul o få veta vad andra tycker om honom och hans avkommor. Hittar inga avkommor som är visade….är han ny?

Var är han uppfödd? Vet vem ägaren är men är det också uppfödaren?

AusaBausa
0

Ingen som vet ngt om hingsten avkommor?

Har frågat förr tror jag, men kan ju komma nya medlemmar som vet ngt om honom…

Annette
0

Enligt webstamboken har han dessa avkommor. De äldsta är födda 2005, så de har nog inte hunnit med så mycket ännu.

http://www.shetlandsponny.se/stambok/VisaHAvk.asp?Nr1=83582

AusaBausa
0

Såg nu att han är född 2000 och det förklarar ju varför det ej är så mga avkommor…hrm! missade det. Vet du vem uppfödaren är?

AnnaLundin
0

Pompe är född hos Ljungar i Kalmar.

Bodde på Rungeboholm när han godkändes.

Såldes till nuvarande ägare strax därefter, men hann bevisligen betäcka ett gäng ston på Rungeboholm innan dess - alla fölen med namn på "N".

AusaBausa
0

Tack för hjälpen!

SaraDoos
0

Pompe visades på Bjärsjölagård i somras - fick 42 poäng tror jag. Han såg verkligen jättefin ut!  Glad

RebeckaSvensson
0

Ja, det stämmer. Han fick 9-8-8-8-9=42p. Får också tipsa om att nytt foto finns i hingstlistan på Shetland Syds hemsida. www.shetlandsyd.se

AusaBausa
0

Ja jag såg att det var nytt foto där…

Han är verkligen snygg tycker jag…skulle vara kul o se avkommorna från i fjor..

sonja
0

Hej! Kom på att jag har bild på två Pompe-föl som jag såg när jag var o tittade på Pompe. Alla såg fina ut. Den nya bilden på Pompe på sydsidan är också väldigt bra. Här är mina bilder, under foto: www.lillakra.com