Storlek på grimma
Vad har ni för storlek på era shettisar, harmi är ju maxad a-ponny och nätt å jämt jag får på han en ponnygrimma ju.
Mina som är maxade har strl shetland och ponny.
De jag har som är runt 100 har strl shetland
Har standardshettisar, har oftast shetland på grimmorna. Men har ett par med ministorlek.
Jag kör oftast på ponny storlek till James som är standard, mest eftersom de enda shetlandsgrimmorna jag hittade var rosa…
lurvponnyn.vimeddjur.se

Mitt ena sto som är runt 100 cm har ponny på grimman.
Den andra har mini på grimman (om man köper grimma på hööks, annars funkar shetland storlek). Hon är ca 89 cm.
Ettåringen har just nu storlek shetland på grimman.
mitt ena sto har ponny eller shetland. Lilla Amulette får ha mini eller föl-storlek.
Dolly är en standard, har 95-105 på täcken och mini eller shetland på grimmor och träns. ;) och så beror det lite på vart man köper ;DD ibland kan det blir ponny och ibland mini :p

Mina har allt från fölgrimmor till stl ponny
Varierar kraftig då.
Jag har alltid köpt str ponny till mina fullvuxna normalstora shettisar. Jag tycker str shetland blir så trånga kring nosen.
Vissa grimmor i storlek shetland blir för trång på Roxiti som är 93cm. Längden är däremot oftast bra. När vi köper träns blir det ofta två där sidstycken kommer från det ena och nosgrimma/pannrem från det andra. Det fungerar bäst även om det blir dyrare.
Numer pensionär i Nynäshamn
Shetland eller föl.

Alla mina normalstora vuxna har ponnystorlek på grimmorna

och om man sedan kunde gå efter storleken på grimorna! En stl shetland kan vara lika stor som en ponny, och en ponny kan vara som en cob medan en annan shetland inte passar annat än mini. Värsta tror jag är en grimma jag hittade som är 70 cm runt nosen, i stl shetland. Passar nog fint på en stor häst!
Mina shettisar har oftast shetland på grimorna, min gamla shettis med stort huvud hade ofta cob.