Fölbus
Jag har mitt första föl, en liten hingst som nu är ca två månader. Han är ganska skygg och väldigt snabb med att vända rumpan till. Han kan även tänka sig att sparka. Här om dagen var jag, min man och vår lilla dotter på tre år i hagen. Dottern var alldeles intill oss. Fölis börjar helt plötsligt att springa rakt emot henne och både jag och maken blev lite rädda då vi inte visste vad hans avsikter var. Vi var ju på plats så det hände inget men jag undrar vad Oskar ville med Olivia. Igår passerade vi hästhagen när vi skulle till sjön och då ville han vara lite påflugen på Olivia igen. Jag törs inte riktig låta honom komma fram till henne, är rädd att han slår med fram eller bakhovar.
Jag har ingen erfarenhet av sådana här små buspojkar. Vad tror ni att han vill Olivia? Gärna några tips om hur jag ska hantera lilla Oskar för att få honom till en trevlig kille. Tack på förhand!
Själv har jag inte barnen med mej i hagen då jag har sådana föl för en hov i huvudet kan ta riktigt hårt. Själv tycker jag inte det finns nåt man kan göra så i början utan han kommer lugna sej senare då han mognar. Jag hade ett föl förra året som jagade min son i ren lek. Sonen tyckte inte det var kul! det kan lätt bli farligt. Små barn har trots allt inte i hagen att göra… träna honom genom att själv klappa, pyssla och greja. När han klarar detta bra så kan barnen vara med. Men håll koll.

Verkar vara vettigt