Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 457 ggr
Pyttis
0

God morgon 2006-12-03

Då är det 1:a ljuset tänt i adventsstaken. Mossan plockades igår under shettispromenaden och hittade då även KANTARELLER!

Idag är det strålande sol +8 uteFundersamVart är "julmysvädret"???

Det blir en lugn dag, bara en tur till svärmor på adventskaffe och nybakat saffransbrödRäcka ut tungan Då kanske det infinner sig något som liknar "förejulstämning"? Hoppas det iaf!

maggan
0

God morgon! Ska till stallet snart. På em baka pepparkakor hos min dotter (avskyr att baka men hon påstår att det är tradition) men först njuta i solen.

Linnah
0

Godmorgon! Vi har planer på att baka pepparkakshus idag (fast egentligen är jag bara ute efter degen, hehe…), annars är det lugnt i Sibirien för tillfället. Sista lediga dagen nu, så man får väl passa på att sega.

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Förste advent, oj vad tiden går fort… Ska sätta upp adventljusstaken senare, men annars blir det bara pluggning för min del idag oxå. Hade tänkt baka tillsammans med nga kompisar, men tyvärr hinner jag inte med det idag.

Sasser
0

Godmorgon!

Har äntligen fått tillbaka tele-ledningen som ett träd blåst av på. Utan bredband (Dator, tv) och telefon sen i måndags och igår vart det provisoriskt lagat…. Men visst vart det stressande att vara utan, på gott och ont iof. Det goda var att alla kunde umgås på ett annat sätt, ungarna bråkade inte över vem som skulle sitta vid datorn, tråkigt bara att behöva andvända mobilen med sin kostnad under en hel vecka…. Men under denna vecka har det även slagit mig hur stormen gudrun kapitulerade många hem, att vara utan tele/dator/tv är väl en sak, men att bli utan elen skulle ju vara fruktansvärt…

Men nu är jag tillbaka….

Puzzel
0

1:a advent men vart är snön, börjar faktiskt längta efter den där snön nu, om det åtminstone kan frysa på lite och bli tjäle i marken, här är det rena rama leråkrar till hagar, idag ska jul pyntas lite hemma, baka peppar kakor, sen måsta jag tyvärr också plugga skulle ha lämnat in en uppgift till skolan men har varit med yngsta sonen och opererat honom så vi har varit hemma 1 vecka . Sen ska jag prova alla sakerna idag på Puzzel som jag köpte på mässan på Globen. Ha en trevlig 1:a advent allihopGenerad

VeronicaP
0

Morrn morrn nu är alla hästar hemma som ska vara hemma , vi har ju 2 st new forestar och en shettis hos min äldsta syster men de ska ju vara där *S' , sen har jag ju Arielle utlånad som sällskaps häst men hon kommer nog hem snart igen. Tänkte se om jag hinner mäta alla unghästarna i dag , i allfall alla som är inne.

Idag ska vi på julbord min farfar bjuder på det varje år. Fast här skiner solen och en massa plusgrader, bara hoppas det håller i sig och inte regnar igen för här är attan rena rama lervällingen och vi har tom fått en egen pool på baksidan *S*

JMax
0

Här har det varit en underbar morgon! Vart ute och ridit båda stora pållarna i ett underbart väder med blå himmel och solsken! Det var inte helt fel!

Nu ska jag se om jag kan lyckas knåpa i hop några lussebullar…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annette
0

Städa, städa, städa. Nu börjar jag ledsna, men det är strax klart. 
Efter middagen skall jag se filmen vi hyrde igår, men inte hann se. Kommer inte ihåg namnet, men den är med Mikael Persbrandt.

Senare väntar stallet och hemlämnandet av taxen. Hon sover nog gott i natt, efter två dygn hos oss ;)

Milla
0

godmiddag,här är det då inte heller något julväder.

Ska snart sätta mig tillrätta i soffan med täcket och titta på stockholms horse show. Tänker inte göra ett dugg idag är inte på humör. I morgon blir det jobb igen ska bli skönt att komma iväg.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AusaBausa
0

kan inte heller påstå att vi haft ngt juigt väder i dag…grått o ruggigt bara…USCH! Stannade inne o sydda julgardiner som bara legat där, har en tendens att köpa på mig gardintyg o sen inte bli färdig att sy det utan skickat över dem till mamma som fått fixa istället… men nu gjorde jag det själv o vart mkt stolt över mig själv….

….så nu har vi riktigt fint i fönstrena iallafall….

[Karro]
0

Godmorgon??? Snarare godkväll!!

har målat klart mitt älskade valv *ääääääntligen klart*

men även satt upp julgardinera i köket o vardagsrummet! plus såååklart tänt första ljuset i adventsljusstaken :)