Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1163 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2009-06-24

God morgon

Sista nattpasset, idag står sömn som prio 1, blev inte mycket av det igår i och med Youngs fölning. Har magsmärtor till och från, skulle inte förvåna mig om jag fått magsår efter allt som hänt, det vore pricken över i…

Hoppas ni får en bra dag!

zettan
0

#0 gick fölningen bra Hanna? I så fall stort grattis till fölis.

Här är det en god morgon. Svävar på små fina moln idag Tungan ute. Rosa Lee vd Zandkamp blev igår konstaterad dräktig med Jozo och Violette vh Zesspan blev igår konstaterad dräktig med Yaght vd Beelschuur. Så nästa år hoppas jag på föl. De har varit tomt i år utan egna fölungar. Men tur man har vänner med föl så man har något att titta på Flört
Idag blir de först jobbet sen blir de pyssel med killarna. Är sugen på att åka ut till stona idag igen. Men måste fixa bensin till moppen först

Ha en bra dag alla

Hanna-D
0

#1 Det gick bra, får väl se om det fortsätter så… Grattis till dräktigheterna!

ingrid
0

God morgon,

känner mig som en zombi efter nattens vak, kommer bara att jobba halvdag idag, länge leve flex! Inget föl och mjölken droppar…

#0 Magsår och sömnbrist är det så det ska vara att vara hästägare?

#1 Grattis! Vad roligt.

Ha en trevlig dag

runas
0

God morgon!

Ännu en fin morgon, ska ut till stallet snart innan det blir för varmt. Är så dålig på värme, sommaren är skön men även en plåga för mig. Nåja, annars rullar livet på i sakta mak, småstrul nu inför lördag men förhoppningsvis inget mer.

#0 Du måste vara rädd om dig, finns bara en Hanna! Grattis till fölis oxå!

#1 Härligt! Jag väntar på besked om mina 3.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Trine
0

#0 Ta det lugnt o vila så fort du kan, Grattis till fölet med !"

#1 Grattis till dig med, så kul när man ser lilla fostret.

God morgon.

Ska vara hos vetten med Kråkan 9,30 så får vi kanske se vad som krånglar på honom.

Och 12,30 kommer jag att bli pudel igen.Är så trött på rakt hår..Hoppas jag kan passa tiden…

Carita
0

#0 Grattis till fölis! Ta hand om dig nu! Det finns bara en Hanna har jag hört. Glad

#3 Jag läser med spänning morgontråden varje dag för at få reda på om det blivit något Cool

Ja jag kanske ska skriva god morgon också!

Här håller vi på med att pressa hö för fulla muggar så vid lunch så är det klart med den första delen av höskörden Glad

Ha en solig dag!

SaraDoos
0

#0 grattis till fölis Hanna! 

#1 och grattis till dig med! Nu kan du börja räkna ner dagarna Flört

Själv har jag haft min första vak-natt inatt. Hällan droppade mjölk igår, men inget föl än. Hur länge kan de gå och droppa? Mjölken är vit och det droppar ganska snabbt. Sitter på jobb nu, stallägaren är hemma idag och tittar till H.

Och igår skrev vi papper på en GÅÅÅÅÅRD! Är så glad, så glad! Äntligen EGET stall! Hästarna flyttar ditt i september, inflyttning för oss tvåbenta är 1 mars - lång väntan, men det är det värt! Skrattande

Charlotte-Aveback
0

#0: Grattis Hanna till fölet! Hoppas att allt lugnar ner sig snart så att ni alla kan få koppla av och njuta av sommaren!

SaraDoos
0

Sådärja, hann bara skriva så ringde stallägaren! Nu är fölis ute Skrattande inte skoj att sitta här till halv fem…

Milla
0

God förmiddag.

Känner mig skyldig sitter här på helsingborgs sjukhus och jobbar egentligen, men vår lille kille ligger och sover så då sitter jag här.

Grattis till fölen. Sara vad blidde det?

Hanna jag läste innan att du hade sjuk häst igen, hoppas verkligen det vänder.

Hoppas ni alla får en bra dag!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

IdaS-A
0

#0 grattis, vad blev det?

Hanna-D
0

#5 Hur gick det hos veterinären?

#9 Grattis till föl och gårdköp!

#11 Ett sto.

Annelie-P
0

#0 och 9: Grattis till era nykomlingar! Bilder!

Idag har jag och barnen varit och badat en stund, nu ska vi vara hemma och greja lite, innan vi ska skjutsa äldsta tjejen till kompis. De ska sova i kompisens lekstuga i natt. Vi får se hur det blir med det, inte omöjligt att de går in..

Anne-Lisbeth
0

#0 Grattis till stofölet! Skrattande

icansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Eftermiddag!

Grattis alla som fått föl!

Här har det varit en varm och slitsam dag. Hovslagaren har varit här och verkat fötterna på shettisarna. Och så fick de en avkylande dusch i denna värmen.

Kvällen blir lugnt med lite grillning när de svalar ute.

På fredag åker jag till rungeboholmsgård och lämnar tillbaka Osenta, har haft henne ett bra tag nu och kommer sakna henne. Hon är nu också körd med vagn ett antal gånger och de har gott kanon är så stolt över henne!

Ha en fortsatt trevlig dag alla!

ElisabethA
0

#0 Stort grattis till stofölet! Glöm inte ta hand om dig själv också!!!

Kraka
0

Stort GRATTIS! Glad