GODMORGON Måndag 4 December
Godmorgon!
I ett regndystert Dalarna har morgonen just svischat förbi.
Morgonsysslorna i stallet är gjorda. Fodrat, mockat och just genomgått duschen för att nu väcka barn som skall till skolan. Själv skall jag till min LIA-plats för att idag vara på RSMH och se deras verksamhet. Kvällen består av styrelsemöte.
Ha en trevlig dag!
God morgon!
Ännu en kolsvart morgon att vakna till, snön måste komma snart så det lyser upp lite.
Ska pyssla lite i stallet idag och städa inne sen är det trav ikväll.
Amor vincit omnia 

God Morgon!
Här i Uddevalla är det fortfarande svart,regnigt och blåsigt.
Ett riktigt mysigt sovareväder… Har vakat av nu efter två nätter, så när pållarna fått sitt ska jag krypa ner i min goa säng och sussa några timmar. 
God morgon!
Ännu en trist och mörk morgon mysigt med alla adventsljusstakar o stjärnor och annat ljus som lyser upp det mörka.
Vanlig hederlig arbetsdag så man sitter här till 1630 som vanligt!

God morgon!
Har redigerat ett grupparbete nu på morgonen och ska snart iväg på studiebesök. I eftermiddag ska vi fortsätta med grupparbetet och plugga till tentorna. Mao ytterligare en väldigt interessant dag…
God morgon allihopa!
Jag sitter här och tittar ut på regnet samtidigt som jag skriver på en inlämning. Ska till skolan om några timmar.

God förmiddag!
Har just varit i stallet med Emmy (mellandottern) och "frukostat" hästarna. Emmy var hjälpsam som attan och fyllde IKEA-kassarna med hösilage. Det blev tio kassar, en del halvfulla, en del med typ två-tre kilo i och en proppfull. Jag fick lite diskret packa om påsarna då hon distraherades av att fylla vatten i badkaren. Det är det roligaste av allt enligt henne, gällande fodringar o dyl - att fylla vatten. Hon väntar inte gärna tills man skrubbat klart badkaren, så är man inte observant och snabb så får man sig lätt en dusch.
Hon är kul att ha med sig, men väldigt energisk och far som en virvelvind överallt och vill göra allt möjligt. Nu är hon slut för tillfället och konstaterade i bilen hem att "det är rätt arbetarsamt att ha häst".
Mina förbenade gummistövlar gick sönder också. Kände då jag stod och tvättade ett badkar att det sipprade in lite grann. Inget stort hål kunde jag konstatera iom att jag stod i 3 dm lervatten. Men då jag tvättade av stövlarna så upptäckte jag att de sprack lite här och där… så ena stövlen är hel och den andra kan man använda som durkslag numera. Bleh! Så stövlar, det ska jag önska mig i julklapp. Av mig själv. Jag tror nästan att jag kommer få det i mitt paket. Om jag är snäll. :-) Fram till jul får jag väl klara mig med silvertejp. :-P
Resten av dagen kommer bestå av fortsatt julstädande och pyntande. Hann inte alls det jag ville i helgen.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
God förmidag!
Jag är så trööööööööööööööt! Mina älskade små barn brukar sova så bra och hela nätterna. Men nu har lilkillen (1 år & 8 månader) börjat vakna pigg som en lärka vid 2 tiden på natten. Då ska han sjunga, dona & leka virvelvind i sängen ett par timmar. För en sekund inatt så längtade jag efter att han skulle bli tonåring och sova till 12 på dagarna… Usch hemska tanke
Nu kommer ialla fall solen fram här, då kanske man vaknar till. Hoppas ni alla får en bra dag !

God Middag! Hemma på lunch.
På tal om julklappar, jag behöver en ny skottkärra. Den jag har nu sitter knappt ihop längre. Ganska tråkig men nödvändig julklapp. Ungefär som gummistövlar.
Ledig idag… har varit och köpt hö, spån och hundmat… ja till och med julklappar till hundarna…