Info om bruksdag Vinslöv
Välkomna till Vinslöv den 13 juni kl. 9!
Vägbeskrivning Vinslöv ligger vid riksväg 21 mellan Hässleholm och Kristianstad. Från Hässleholm, efter ca 10 km, sväng av åt höger vid Vinslöv. Därefter under bron, mot Vinslöv centrum. Från Kristianstad sväng höger mot Vinslöv vid Uno-X-macken. Strax före PUMP-macken - ta vänster och direkt vänster igen. Anläggningen ligger ett par hundra meter rakt fram. Läs mer på www.vrf.nu
Servering Enklare försäljning av mat m m kommer att finnas på plats.
Sekretariat Sekretariatet öppnar klockan 08.30. Egna nummerlappar medtages. Anmälan skall göras till sekretariatet senast 30 minuter före klassens början. Hästägarförsäkran skall undertecknas innan urlastning.
Tidsprogram
Klass 1 9.00, därefter klass 2, 3, 4, 9, 10.
Klass 5 9.00, därefter klass 6, 12.
Klass 7, 8, drop in med start kl. 9.00.
Utställning, drop in med start kl 9.00 (anmälan i sekretariatet senast kl. 12.00).
Lunch ca kl. 12.00-13.00. Prisutdelning ca kl. 15.00
Det är 81 starter i bruksklasserna. Hjärtligt välkomna!

Glömde…
Drop in på utställningsdagen är endast för 1- och 2-åriga ponnyer (äldre måste delta i bruksklass och det går ej att efteranmäla). Det kostar 100:- för att ställa ut, anmälan i sekretariatet (ta med pass, eller en kopia på passet) senast kl. 12.
PM:a om ni har frågor!

putt putt, så ingen missar

Ja just det! Vi har PONNYBUTIKEN på besök! De tar inte kort, så ta med pengar att handla för :)
Se Ponnybutikens sortiment på http://www.ponnybutiken.e-butik.se/
Amor vincit omnia 

putt
Blir det inomhus måntro?

jag tror inte det… alla klasser får ju inte plats inomhus. Hoppas vädret blir bättre till i morgon, de har väl sagt att det ska sluta regna i natt *hoppas*
#7 Tänkte bara om domaren stod inne och bedömde själva utställningen

nä, det är sagt utomhus på utställningen också. Ett gäng är där och fixar i kväll så de får bestämma vad som är bäst.
#9 då får man klä sej i svart 

Har just fattat ett MYCKET svårt bestlut!! Vi kommer inte att åka till Vinslöv imorgon. Med tanke på det usla vädret har jag varit tvungen att tänka på vår ponny i första hand. Hon trivs INTE i regn, vilket hon visar tydligt i utställningssammahang (med Riksen-08 i mitt goda minne)!! Jag är så ledsen över detta då vi hade sett fram emot den här dagen. Lycka till alla ni andra som trotsar vädrets makter!!

Måste man ha med sig kvitto på att man är medlem på Drive in utställningen? Jag har aldrig fått något bevis. Kollade på mitt gamla kontobesked och där finns det registrerat. För visso kan jag skriva ut det. Eller hur gör ni. Anmäler er och dom kan kolla på plats via data att allt stämmer?
Viking är struken i agility och precision då ordinarie kusk ligger hemma i halsfluss och dotter Fia tar över och kör tomkörningen (hur nu det ska gå dom tränade för första gången i går).
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Hur har det gått? Blev det en lyckad dag?