Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: godkända-hingstar
Läst 692 ggr
Mmia
0

Webstamboken Schema för betäckningar ??

På webstamboken ska nu finnas:

Nytt är att det även finns en funktion att skriva ut ett schema för betäckningar m.m. för varje sto, ett hjälpmedel för hingsthållaren.

Är det någon som provat, kan inte hitta hur man gör det ??

Cattis
0

Först lägger du till ett av dina hingstars betäckta ston i hans språngrulla.

När du gjort det, så har du en tabell med hingstens ston på sidan. I kolumnen näst längst till höger finns en redigeraknapp på varje rad som du lagt in ston. Klicka på den, så kommer du till sidan där man bland annat kan ange betäckningsdatum och metod m.m. Nu finns också en ny knapp där, som heter "betäckningsschema". Jag har öppnat ett sådant på ett av mina ston, men kan inte påstå att jag ser hur den skall hjälpa mig Skäms

Kommer du på hur den är till hjälp så berätta gärna. Oskyldig

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mmia
0

Tack, ska in och kolla Glad

Mmia
0

OK nu har jag varit inne och kollat Schemat och först blev jag lite fundersamObestämd med alla datum men det schemat måste man skriva ut samma dag som stoet kommer annars finns inte alla datum med.

Bra försök men jag har mitt system som jag är van vid men hade jag inte det hade jag nog provat Schemat.

Tycker iaf att det är bra då Fredrik försöker underlätta för oss.Skrattande

AnnaLundin
0

Jag försökte regga mig igår för att kunna använda webbrullen, men jag fick bara en massa konstiga felmeddelanden. Nån mer som råkat ut för det?