Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 542 ggr
Charlotte-J
0

SUCH ansökan!!

Jag har nu tagit kopior på utställningsprotokollen som ska med i SUCH ansökan. Men vad skriver jag sen?? På en vanlig lapp typ Ansöker om SUCH på …..? Eller hur skriver jag och vad ska stå med?

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

Ta kopia på passet också!

Skriv bara typ "Härmed ansöker jag om SUCH för hästen X"
Jag har sedan skrivit/spaltat upp även de meriter jag skickar med protokollskopia på. Och sen skrivit under o skickat in.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-J
0

#1 Tack snälla!

Man blir ju helt nollställd när man ska plocka ihop ansökan och vet inte alls hur/vad man ska skriva. Det börjar ju brinna i knutarna nu så det blir till att skriva ansökningarna idag och posta dom.

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

Fast jag skrev bara på kopiorna från passet att det gällde such ansökan , jag har ju sökt både för Madgic och Corint i år …

Charlotte-J
0

Kopia på passet skriver ni, men vilken/vilka sida/or ska kopieras??

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

#4 Härstamningsdelen brukar jag ta kopia på. Ev även den med ägaruppgifterna på.

/Cattis

Charlotte-J
0

#5 Okej, hjulet snurrar men hamstern är död känns det som Flört

Amor vincit omnia Kyss

Ellinor Johansson
0

Jag har aldrig skickat med en kopia på passet, visste inte att man skulle det och ingen har sagt något.

Cattis
0

#7 Från SSS hemsida ang ansökan om SUCH: "Skriftlig ansökan skall innehålla kopia på pass/regbevis samt kopior på protokollen från de utställningar som meriterar ponnyn till SUCH."

/Cattis

Ellinor Johansson
0

OK, jag är dagens pucko.

Tillhör den typen av människor som fixar först och läser bruksanvisningen när inget fungerarCool

Charlotte-J
0

Nu är alla kopior fixade och lagda i kuvert, nu ska man bara komma ihåg att posta dom också Flört

En liten undran till; Det står så luddigt i "bruksanvisningen" i tidningen vilka kriterier ponnyn ska uppfylla när det gäller 41 p eller mer. De ska ha 2 stycken varav 1 vid lägst 4 år. Måste alltså nästa 41:a vara vid 5 år eller gäller en 41:a vid 3 år??

Fattar jag trögt eller fattar jag trögt!!

Amor vincit omnia Kyss

RebeckaSvensson
0

#10 Ën 41:a gäller vid tre års ålder. Iaf tolkar jag det så…