Resultat Vinslöv
Fick nyss reda på att Daytona (?) efter vår Design To Make a Difference fick en guld medalj. Även Ace pappa Pavarotti fick en fin guldmedalj 
Tyvärr vet jag inte mera resultat, men stort grattis till alla.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Grattis Fredrik & Pernilla och E&T för guld! Och grattis till alla andra nöjda också!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

grattis !! j
jag skrev en tråd o efterfrågade resultat men den är nog borta verkar det som ???
Linan, har du någon anning om hur det gått för Milla o Viking ?

#2. Jag tog bort den när Thiffanny skrev resultatet här. Lite enklare att få allt på ett ställe
.
#2 Jag hörde nått om 38 poäng, men jag vet inte till 100%, jag kan ha blandat i hop det också.
Kefir 38 o Keso 35
Det har varit mycket blandade känslor idag i Vinslöv. Låga poäng överlag.
eftersom inga poäng utropas och ingen kritik fick man heller inte veta vilka poäng andra fått vilket var mkt dåligt.
Nåväl. Min galencia fick 38p 88787=38p Hon ville inte trava och domaren tyckte hon var fet. Själv tycker jag hon förtjäna ett poäng till för dagen men det kan man ju själv inte bestämma. 
Älvåsens Viking fick 38p. det är allt jag vet.

Jag ställde ut min kille idag för första gången. Jag tyckte han var duktig för att vara hemifrån för första gången. Jag tycker att vissa ordval i kritiken inte stämmer med poängsättningen i mitt protokoll. Är det bara jag som tycker det efter dagens utställning?
Däremot måste jag berömma rosetterna. Jag har varit på riksutställningen med en av våra fjordston flera år och hon har gått 1 i sin årgång två år! Den rosetten jag fick idag var precis lika stor!!!! Jag älskar rosetter!!
Vem dömde?
Kristina blad
Pavarotti BIS 41 poäng
Andra bästa ponny Almnäs Overwhelming 41 poäng
Å, vad roligt med pavarotti!! BIS 2 är efte Touch of Gold också, KUL!!

Grattis Pernilla & Fredrik till Pavarottis BIS
Vad roligt.
Någon som tagit lite bilder för oss som inte var där ?

Grattis, vad roligt att Pavarotti blev BIS.
Jag hoppas också det kommer bilder.
Grattis Fredrik och Pernilla till Pavarottis BIS och fina 41p !
Jätteroligt!

Stort super grattis till alla nöjda
Ja det var en spännande utställning idag och jag har komplett resultat lista som kommer lite senare.
Här kommer foto på min viking som fick 88787 = 38p
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#18 Jag tycker han är jättefin. Helt klart en 9 a på typ!
Va är det där Origo ?
#19 Bara en dum fråga, är det som han hänger i knäna eller han står konstigt
.
Grattis Pernilla och Fredrik till Pavarottis BIS.
Någon som vet vad Daytona fick?
#20 tack ja jag tycker ju det själv också men det var ju inte jag som dömde.
Här kommer kompletta listan.
BIS Pavarotti 99887 = 41p ( är inte helt säker på att det stämmer med andra 9:an i raden).
Almnäs Overwhelming 98888 = 41p ( är inte helt säker på att 9:an ska vara där).
Almnäs Origo 87998=41p
Rozalien v.d Beemster 98878=40p
Daytona 99787=40p
Dalsgårds Ali 88788=39p
Ofrade vh Houtdorp 87888=39p
Anna aida 88878=39p
Dalsgårds Melanie 88878=39p
Skäpperöds Arnim 88779=39p
Flisa 87888=39p ( är inte helt säker på att raden är rätt)
Danstorps Oboy 87888=39p
Lill Prinsen 78788=38p
Ulrika Emm 88779=38p
Älvåsens Viking 88787=38p
Vanessa of Catchpool 87878=38p
Tjustorps Galencia 88787=38p
Östertorps Kefir 87878=38p
Pråmhusets Serpentin 78887=38p
Melkers Sally Caprice 88877=38p
Samuraj 88787=38p
Fabiola 88778=38p
Pajas 88778=38p
Drakgårdens Black Velvet 88768=37p
Sörbys Dajm 88777=37p
Majken 88867=37p
Falcon 78877= 37p
Almnäs Ulitme 78787=37p
Spencer 87778=37p
Sörbys Xaga 77779=37p
Emlan 88777=37p
Helida 77877=36p
Sörbys Smulan 78777=36p
Kasebackens Keso 77777=35p
Sörbys Visa 77777=35p
Så det var resultatet från utställningen
#22 han är på väg att gå iväg :-)
Foto på Rozalien v.d Beemster
Fuxen som hade så mkt exem, vad fick den för poäng?
#26 ingen anning vet inte alls vilken det var och att det fanns någon sån.
#28 Hur finkar sånt egentligen? Är exemhästar berättigade poäng? Den såg inte vacker ut…
# 29 har ingen som helst anning

#24 Vad du är duktig Milla som redan lagt in poängen!
#6 Var med som funktionär idag. Tyvärr så hade kontakterna på plats lovat ett headset som tyvärr inte kom med så ingen kritik var möjlig att ge under drop- in utställningen. Det var beställt men det är inte alltid det blir som sagt! För övrigt tyckte jag att Vinslövs RF ställde upp jättemycket med billig anläggning och tillgång till en jättefin nymålad hinderpark bl a. Tidsmässigt så hann vi med alla klasser till klockan 14 vilket jag tyckte var bra gjort av både funktionärer och deltagare, som själva löser det här med drop in på ett mycket bra sätt! All heder åt alla deltagare!
Håller inte med om att kritiken inte överensstämde med protokollet. Gällande vår ponny så stämde det mycket bra!
Här kommer en bild på Daytona!

#31 Det är alltid någon annan fel…

#27 Så fin han är! Vilken utstråling!
#31 Hon är superfin! Man ser lite Tiger i henne 
#32 tror jag är Vanessa of Catchpool

#31 Vilken tråkig kommentar. Man blir ledsen att läsa sådant. Det ligger mycket ideellt arbete bakom en sådan här utställning. Dessutom så kontrollerade jag med kontaktpersonen igår kväll när vi byggde banorna och headset var beställt. Jag skyller inte på någon annan, men hade dubbelkollat. Vad mer kan man göra?
Apropå styrelsearbete; en av Shetlands Syds styrelsemedlemmar blev uppringd i veckan av en person som var helt övertygad om att styrelsen fick lön för sitt arbete i styrelsen! Det hade varit något det men om inte alla visste det; det enda man får är milersättning, ställer du ut häst så får du ingenting även om du också är funktionär. Behöver ingen klapp på axeln för det är frivilligt arbete men det är tråkigt med trista kommentarer.

#36 Vad fint det blå/gula tältet var
#41 Tror att många vet att det är ett stort jobb.
Känns som kritik blir tillbakaslaget varje år istället för att ta den åt sej. Och eftersom man varje år gång på gång får lära sej att det inte går att lita på andra bör man kanske fixa allt dagen innan. Ingen allvarlig kritik, bara trist för alla åskådare. Kanske inte konstigt att det blev folktomt. För regna gjorde det inte så mkt under dagen, bara senare.
Och bara för att man "bara" är utställare/åskådare och inte funktionär betyder inte det att man inte får säga vad som kunde varit bättre. För hur kul är det att vara där om man inget hör?

Grattis till er som är nöjda med dagen, Pavarotti ser jätte fin ut.
Men Viking inte fick mer är mig förundrat, han ser jätte fin ut :)
# 24 Tack Milla vilken service! Vad snabb du är
.
Jättefina bilder på bruks ekipagen
# 31 Vilken onödig kommentar, Jag vet inte vad du har för syfte med kommentaren men något positivt eller konstruktivt tillför den inte arrangerande klubb.

#18: Så snygg Viking är, Milla! Han börjar få riktig hingstpondus trots sina unga år! 

#46 Var är dom fina bilderna på bruksekipagen? Har sett en(1). Saknar resultat från Bruks. Finns massor från utställning, men - shettis är härliga brukshästar - trist att så många valde att inte komma(p.gr.av regnet förmodar jag) till tömkörning och precisionstömkörning.
B
# Håller med att det var trist att domaren endast sa kritiken till hästägaren, åskådarna fick inget höra.
Jag har endast resultaten i klass 1 ridklass med ledare.
Tilde Andersson med Emlan fick 72 p
Moa Bohman med Sörbys Xaga fick 71p
Julia Gregmar med Sandbackas Diva fick 63p
Tilde Andersson med Flisa fick 62p
Alice Jansson med Rosengårds Falcon fick 59p
Moltas Carlsson med Almnäs Pirat fick 58p

#48. Jag ser 7 bilder på bruksekipage. Titta lite noggrannare så ser du dem säkert också.
Jo sen har jag ju 1 ETT resultat i tömkörningsklassen för 13 år och uppåt och det är:
Älvåsens Viking som fick jättefina 105p och blev näst sist. Med tanke på att han och Fia hade tränat 1 gång innan så är jag jätte nöjd. Han gick i bra form sen att det var lite vingligt och så det bjuder vi på:-)
En bild till på Viking då.
#47 Tack Lottie
#46 Jag fick lära mej av några styrelsemedlemmar i en förening hur man ska uppföra sej… försöker och försöker…

#34 Jag är nyfiken på vad det var för nya hinder i agilityn. Lite inspiration är aldrig fel. 
Tack alla för en trevlig dag. Kanonjobb av alla funktionärer.
Tack alla för gratulationerna.
Grattis till alla som är nöjda med sina resultat.
Pavarotti fick 9 9 8 8 7 = 41
Lägger in en bild på Råttan som vi tog efter vi kom hem. I chocken efter att ha vunnit så glömde vi ta bilder utan täcke på honom.
#57 Grattis!
Veritas odium paretFörvånad

#44 Visst fanns det fel , men det ska vi ändra på till nästa gång för då hoppas JAG att du ställer upp och hjälper till för då kommer säkert allt att bli som du vill. Men visst fanns det positiva saker här med.
En fantastiskt fin anläggning, trevliga, duktiga barn och vuxna som såg ut att ha jätte kul när dom red o körde eller var vid agilitybanan. Ponnybutiken hade kört ner med massor av shettis prylar, Salsa foder visa olika blandningar av foder samt nästan regn uppe håll. En annan inte oviktig sak var att vi träffade en massa trevligt folk med vårt gemensamma intresse, Shettlandsponnyn.
Jag ser framm mot Nybro och hoppas den blir perfekt.
Mvh
Anders
Grattis!

# 57 Grattis, han är verkligen en ögonfröjd.

#57 Helläcker…..GRATTIS!

#31 Vad fin hon är!
#59 - Kan det bli annat än perfekt när det är i Nybro? 

#64 Oh ja absolut, det blir ju exempelvis garanterat alldeles för långt bort… 
/Cattis
#65. Du kan ju åka med Ponnybutiken ned från Motala.
Kul att så så många fina bilder
Trist att läsa en del trista komentarer… Måste man seriöst hacka på allt och alla hela tiden? 
#48 Jag ser också 7 bilder på fina ekipage, ser inte du dem också på din dator? Skumt!

Oj, vad fin Pavarotti är
. Grattis till BIS:et.

#56 ser fram mot en cattis i nybro

# 57, Shit va snygg o vilket fint foto. Grattis!

Instämmer …Pavarotti var en värdig BIS vinnare idag. Tycker personligen att han skulle fått högre poäng…
Pavarotti är en fin representant för rasen dessutom är han svart… Jag älskar svarta shettisar.

Grattis

#71 Han fick ju 41 poäng, det är inga dåliga poäng precis.
/Cattis
Grattis än en gång till Pavarottis BIS! Han var helt klart dagen bästa ponny.
STORT TACK TILL SHETLAND SYD för en fin och välplanerad dag!
Stort Grattis Fredrik och Pernilla till superfine Pavarottis BIS!
Grattis till alla andra som fick fina poäng och speciellt till de fina ministona!
Grattis till fina Pavarottis BIS och alla andra nöjda!!!!!!
Stort Grattis till Pavarottis fina poäng!
Han var sååå supersnygg(Kefir gillade också honom;-)
Tyckte hon var snål med poängen..Kefir var värd mer, trots att hon var fet;-) ..kommenterade stora hovar..ja tyvärr hann vi inte med hovis innan..kan ju inte tycka det spelade ngn större roll för SÅ stora var dem inte..
TAck Syd för en kanon fin utställning! Superkul o välorganiserat. Superfin anläggning vi fick va på förutom att visningsringen var lite "bucklig" höll på att springa o ramla på tuvorna:-(

#57 Super Grattis till pavarottis fin fina poäng och Till Biset det var han värd ,det är ju en härlig häst det där.
#77 Klart att alla vill ha mer poäng och inte är nöjda men det är ju för dagen och poängen är fortfarande inte det viktigaste utan kritiken. Sen kan ju jag tycka att det spelar roll om man har hunnit fixa till hovarna innan eller inte , domarna ser allt ;-).
Tror nog att shetlands uppfödare är bortskämda med för höga poäng ibland på sina hästar och inser inte att både 40 och 41 poäng är skitbra poäng.
Även klass 1 är bra .
Nu var jag inte på plats då vi hade en liten minisemester i sköna bohuslän :) , men SYD brukar alltid ha bra utställningar och trevligt annordnat och ja misstag kan ju alltid ske och då kan man ju tex erbjuda sig att ropa ut poängen själv om man har röst och ork till det.
Måste Gratta Hanna Dalqvist och deras Dalsgårds Ali till hans fina poäng och jag tror att det säkert gick bra för dem i bruksklassen också för han och Lukas :-) … Det är nämligen min granne och jag ser dem ofta :-)
Grattis alla som är nöjda med sina hästar och tänk på att det är samma häst som ni kom dit med som ni har med er hem.

Eftersom utställning är en skönhetstävling så spelar alla detaljer roll.
Det är bäst för stunden som gäller.
#79 absolut är det så…

Resultat! Reserverar mig för fel…
Ridklass utan ledare 1. linnea Paulsson - Sörbys Dajm, 2. Lukas Nilsson - Dalsgårds Ali, delad 3. Ida Andersson - Sörbys Smulan, Moa Andersson - Sörbys Smulan 5. Agnes Larsson - Östertorps Kefir, 6.Ella Larsson - Rosengårds Falcon
Hoppning clear round 1.Tilde andersson - Emlan
Hoppning utan ledare 1. Lukas nilsson - Dalsgårds Ali, 2. Moa Andersson - Sörbys Smulan, 3. Ida Andersson, Sörbys Smulan
Tömkörning barn delad 1. Emma Engfelt Telhag med Almnäs Overwhelming och Rozalien v d Beemster. 3. Emma Levin, Sörbys Visa
Tömkörning 13 år och äldre 1.Therese Pripp - Samuraj, 2.Moa Härrström - Flisa 3.Annalotta Allared - Pråmhusets Serpentin 4. Charlotte Dellenfalk - Ulrika Emm, 5. Ida Wulff - Fabiola 6. Fia Linder - Älvåsens Viking 7. Helene Dellenfalk - Helida
Agility barn 1. Emma Engfelt Telhag - Almnäs Overwhelming 2. Sissel Tornerup - Sandbackas Diva 3. Emma Emgfelt Telhag - Rozalien v d Beemster 4. Nelly Larsson - Pajas 5. Ella Larsson - Vanessa of Catchpool 6. Lukas Nilsson - Dalsgårds ALi 7.Emma Kjellman - Anna Aida 8. Melina Karlsson - Sörbys Visa 9. Thilda Olofsson - Sörbys Dajm
Agility 13 år och äldre 1. Moa Härrström (antingen med Fabiola eller Emlan) 2.Helene Dellenfalk - Lill Prinsen 3. Moa Härrström (antingen med Fabiola eller Emlan) 4. Charlotte Dellenfalk - Ulrika Emm, 5.Lennart Krüger - Almnäs Origo sen var det ett gäng till som jag missade vilken ordning.
Handlerhoppning barn 1.Sissel Tornerup - Sandbackas Diva 2. Malva Tyrberg - Sörbys Xaga 3.Sissel Tornerup - Skäpperöds Arnim
Handlerhoppning 13 år och äldre 1.Ida Wulff - Flisa 2. Moa Härrström - Fabiola 3.Helene Dellenfalk - Lill Prinsen 4.Petra Carlsson - Almnäs Pirat 5.Charlotte Dellenfalk - Lill Prinsen 6.Annalotta Allared - Pråmhusets Serpentin
Precisionskörning 13 år och äldre 1.Therese Pripp - Samuraj 2.Charlotte Dellenfalk - Ulrika Emm 3.Annalotta Allared - Pråmhusets Serpentin 4.? 5.Helene Dellenfalk - Helida

Grattis Therese o Samuraj till de fina segrarna och grattis alla andra med bra resultat i bruksklasserna.
Stort grattis till Pavarottis BIS, dottern Puzzel hälsar.
Grattis alla vinnare!
Tyckte det var en superkul bruksdag!
Hoppas Shetland Öst anordnar någon sån här bruksdag! Det var ett bra tag sen sist nu..
#87 Hoppas att det finns tillräckligt många människor som kan hjälpa till att annordna hela evenemanget och ragga sponsorer. Det ar mycket jobb bakom en sån här dag, och säkert mycket uppskattad.
stort GRATTIS till honom och hans duktiga ägarinna Therese. De vann både tömkörningen och precisionskörningen (och fick ihop 38p på utst)!