God morgon 1 juli
God morgon!
Fick gjort massor hemma igår. 1½ hage är nu ner klippt och lika mkt trimmat under tråden. Börjar se prydligt ut igen.
Fick lite beslutsångest igår… Smulan är anmäld till treårstest i dalarna den 26 juli, samma helg är Segrarutställningen för schäfer. Oppi ser nu riktigt trevlig ut och kommer att vara fullpälsad tills dess (ser det ut som) och idag är sista anmälningsdagen.
Har funderat på att anmäla Oppi och stryka Smulan och anmäla henne till ett annat treårstest (tyvärr är inte den domaren mig veterligen någon annanstans). Eller strunta i segrarutställningen och åka iväg med Smulan (för Nossebro som blir närmast senare ligger i september när jag har återvänt till göteborg och kan inte träna Smulan isåfall de sista veckorna).
Vad skulle ni gjort?
Ha en bra dag!
God morgon
Nyss hemkommen, gick via hagarna och fick syn på en man i hagarna, fågelskådare påstod han. Allemansrätten javisst men han är inte nådig om hingstar och ston blandas och det påtalade jag också
Någon mer som har problem med besökare i hagen? Eftersom mina ponnyer går på Upplands näst största vikinga gravfält blir det en del folk… 
#0 Kanske ingen rolig lösning men om du åker med Smulan och M tar med sig Oppi? Om dom ska åka alltså.
Nu ska jag snart sova en stund.
Ha det bra!
God morgon!
#1 Fy vad olustigt med folk i hagen! Jag blir nervös bara grannbarnen hänger vid staketet…
Sitter här i tropikerna känns det som! Mulet men oj oj vad fuktigt o kvavt! Puh, varför ska det vara så varmt, vad hände med lagomt!?
Var in till vetten med min mkt sjuka hund igår och blev några tusenlappar fattigare o några hjärtslag kortare, hua vad de ska skrämmas när de blir dåliga!
Nåja, de misstänker borrelia på honom, får provsvaren imorgon men vetten satte in medicinering redan igår då han var så dålig, lillplutten…
Tack vare metacam mår han lite bättre idag men långt ifrån sitt vanliga jag.
Väntar med spänning på besked om mina ston, nervöst! Är dom dräktiga eller ej?
Nåja, blev lite långt…
Ha en härlig dag!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#1 Gillar inte heller när folk är i hagen… Kan tyvärr inte lösa det så, måste med ner för dubbelhandlingen(SSM är så tufft för dem att de behöver den de går på starkast). Har en kanon handler till henne till SSM nu dessutom, som kommer från danmark.
#2 Vad tråkigt med hunden, hoppas de hittar vad det är.
Nu blir jag sugen på att åka på SSM igen. Tidigare deltog vi eller i varje fall besökte arrangemanget varje år. Hundarna har tagit slut så har inte varit med sen det flyttades från Axvalla, det är många år sen.
Hästarna har det skönt i värmen. Idag ska ny hage sättas upp till unghingstarna. Sen ska det bara njutas av det fina vädret.
Skönt att han fick lite lindring av Metacamet i allafall. Hoppas han mår bättre om några dagar.

God morgon
#1 Vi har haft problem med folk som går in i hagarna för att klappa hästarna och nu sist så blev en av mina hästar skadad då några människor så snällt stod och matade hästarna över trådarna och de kom emot tråden samtidigt som de klappade på en av hästarna, den hästen är väldigt känslig så den blev livrädd och rusade rakt igenom trådarna och drog med sig hela flocken varpå en av mina skadade sig i en hov och står nu på behandling och boxvila, suck.
Det är inte lätt att åtgärda något sånt, man står med bakbundna händer känns det som.
Idag blir det lite lugnare, min rygg vill inte vara med längre, den säger bestämt ifrån att jag gjort för mycket nu, så det är bara snällt att lyssna. Hovslagaren kommer idag för att kolla till lilla Gonda och eventuellt lägga på ett annat beslag, hoppas han säger att det har blivit bättre och att hon snart ska kunna få gå ut igen, hon gillar inte läget av att stå inne.
Hovslagaren ska även få ta sig en dust med X-Rose och verka honom, det brukar vara lite kinkigt med den herren, hästen alltså
.
Nej, nu ska jag inta ryggläge i solen och bara njuta av värmen, ciao på er.
#5 Slopa allemansrätten 
Har satt upp skyltar nu, det håller inte juridiskt men kanske skrämmer någon i alla fall.