Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 3898 ggr
Melina
0

Stuteri Smedjenäs?!?

Hej

Jag har köpt ett shettis sto med namnet Smedjenäs Melina och undrar om någon har ägt henne tidigare och vet något om hennes föl. Vad jag vet så ska de heta Holly, Marylyn och Millenium. Funderar själv på att ta föl men det kan vara kul att veta något om tidigare oxå!

MVH

Inger

pernilla olsson
0

vet tyvärr inget om ditt sto, men jag och min sambo äger en helsyster till ditt sto..smedjenäs Jamila

Tycker defenitivt att du skall ta föl på henne, vi har två föl efter jamila varav det ena 1-års stoet vann sin klass i gråmanstorp med 39p

Sofia_Schultz
0

Om du går in på http://www.shetlandsponny.se/stambok  så och skriver in hennes (stoets) namn så får du upp hennes stamtavla och kan klicka på "visa avkommor". Sedan kan du klicka på avkommor och där se nuvarande ägare (såvida ägabyte gjorts korrekt) om du har tur! Glad

Melina
0

Vad roligt att höra om andra "släktingar" oxå. Vet ni något om var namnet smedjenäs kommer ifrån? Kan man få se ett foto på Systern??

Jag är nybörjare inom aveln och har endast tittat sporadiskt på hingstar! Några tips, råd och rön hade varit intressant.

Tack för tipset jag har varit inne och kollat och hittat stoens ägare men inte hingstfölet. Tack för tipsetCool

RebeckaSvensson
0

#3 Om du skickar ett mail till stambokföraren och frågar vem som äger hingsten så kan du få namn den vägen.

Melina
0

#3 Tack för tipsetCool

Denna kommentar har tagits bort.
FredrikN
0

#3 Namnet Smedjenäs kommer efter att Ingvar Nilsson som har Stuteriet bor vid Smedjeån och att där marken där de bor bildar ett näs.

Har för tillfället inga bilder på Jamila tillgänliga

(Det är jag som är Pernillas SamboCool )

RebeckaSvensson
0

#3 I resultatlistan från Gråmanstorp finns det bild på Jamilas ettåriga dotter, om du vill se henne.

FredrikN
0

#8 du har ju koll på läget Rebecka.. Tänkte inte ens på det självCool

RebeckaSvensson
0

#9 Ibland måste man ha det ;-)

Mille1999
0

Hej! Jag sökte på Smedjenäs stuteri och fick upp det här inlägget. Jag äger Smedjenäs Millenium… så din shettis är ju då mor till min! :)

Roligt att läsa om "släkten"!

Sherlock
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar oxå om Smedjenäs stuteri. Har en hingst Equuleus Sherlock RS344 som har 9 föl med Smedjenäsnamn. Dessvärre inga som visats. Här en bild på 2 avkommor som var till salu för en 2 år sedan. Fina tycker jag. Skriver på Efterlyst efter hans avkommor.

Sherlock
0

Fick inte med namnen. Svart - Smedjenäs Lurifax u: Smedjenäs Fantasy. Fux-Smedjenäs Trolltyg u: Smedjenäs Jasmine.

Båda e: Equuleus Sherlock RS344