Häst & fågel
Idag var en sädesärla nära att landa på unghingstarna i hagen.
Antagligen var hon arg, kanske hade ungar någonstans.
Kameran hade jag med mig och lyckades få bilder på detta.. dock landade inte ärlan som jag trodde..
..men jag tänkte det kunde ge upphov till en tråd med bilder på "hästar med fåglar"! Löjligt kanske, men jag hade inget bättre för mig
(på bilden Jazz e: Jozo-Flagg)

Heheh! Snygg "mulsving" på första bilden med!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Coolt!
mulsving…hehe…
ingen som har någon bild att tillägga..?

ingen bild, men innan vår Natasja skulle in i ringen på en utställning bajsade en fågel på henne !! men det bringade lycka då hon blev reserv bis den dagen :)
han ser jätte fin ut lilla Jazz !!
Ja lite fågelbajs kanske bringar tur….tack för ditt inlägg, inte lätt att fånga på bild…men en liten anekdot är ju också roligt…

det här var det bästa jag kunde uppbringa 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Jag har ingen bild heller, men kan ju berätta; Våran ponny Muller hade en hästkamrat där vi fick honom från.
Exet (travare nu 23 år) hade ett udda sällskap en hel höst av en förrymd vanlig vit höna som vägrade låta sig fångas. Hönan sov på nätterna i en stor gran på gården och satt på Exets rygg på dagarna. Om någon kom för nära så flög hon upp i sin gran och sökte skydd men höll sig annars i närheten av hästen. Mat fick hon av gårdsfolket när de gav hästarna, då fick hönan också. Jag kände dem inte då men jag kommer ihåg bilden av hönan som satt på hästryggen när vi passerade förbi med bilen.
tack för er respons.
#8 cool bild!