Färg på sele??
Sitter å funderar på vad för färg jag skall ha på selen till mina svarta shettisar.
Var egentligen inne på en Economic eller en Pfiff Standard sele men så hittade jag denna och den finns i röd färg.
Om jag fick välja så blev det svart, möjligen brun men aldrig röd. Jag är väl kanske ensam om detta, men jag tycker inte om rött läder.
#1 Jag har ingen erfarenhet av rött läder, inte så mkt brunt heller. Har nog bara haft svart innan. Men tänkte att det kanske var snyggt med en annan färg än svart på svart ponny.
Så är det alltid intressant å veta vad andra tycker. 

Jag kan tycka att rött skulle vara snyggt på en svart ponny.
Men frågan är hur den fått sin röda färg? Är det tillsatt en massa kemikalier som i värsta fall kan ge allergier..?
Jag tyckte inte att den röda var snygg, men det är ju min personliga uppfattning. Vissa bruna kan vara snygga på svart, men jag tycker nog ändå att svart är snyggast!
Jag känner mig lite trött på svart, när jag får pengar över ska jag i alla fall köpa en sele i en annan färg. Helst brun men den röda kan nog funka den också.
Jag gillar brunt bäst faktiskt, men kanske inte på en svart häst. Själv har jag brun sele (på rödfux med ljus man och svans, hon är mycket vit).
Synd det inte finns vita selar. Det hade varit snyggt på svart häst.

#7 Men väldigt opraktiskt

finns det ingen bild på den röda??

#9 Finns i länken. Under bilden kan man klicka för fler bilder.
Nu när jag funderat lite så är det kanske bäst med en svart sele.
Skall köpa en blå vagn men sedan hade ju tänkt ha en svart vagn å då blir det konstigt med en brun eller röd sele.
jag skulle tagit en svart sele, ev med en annan färg på fodret som bryter av lite. London-färgat foder tex, är jag mycket svag för =)
En vit sele skulle jag aldrig köpa, dels väldigt opraktiskt, sen tycker jag det blir lite för mycket "cirkus-häst" över det hela.
#11 Får man fråga vad det är för blå vagn du ska köpa?

En sån från börjes va? Ser iaf exakt ut som den som är därifrån=)
Nope den kommer från Persén i lärbro på gotland.

#16 Men dom kanske tar från samma leverantör eller nåt. För den ser exakt likadan ut iaf. Hur som helst vet ja en som har en sån vagn. Å dom är kraftiga!
#17 Dom e riktigt bra. Har kört med sån innan, fast då till en d-ponny/häst.