Tävlingsform precision
Skulle det vara intressant att tävla precisionskörning på "egen idealtid", dvs att man kör samma bana två gånger där det gäller att köra felfritt och på så lika tid som det bara är möjligt?
Antingen räknar man fel på rivningar, eller så får man tidstillägg så att man ändå har möjlighet att köra in sina rivningar.
Känns det som ett roligt alternativ till körning på tid? Vilket sätt anser du isf är bäst att hantera eventuella rivningar på?
Jag tror att jämnaste (+snabbaste) tiden med minst fel (rivning räknas som fel, och inte tidstillägg) vinner. Jag tror att det skulle vara ett roligt sätt att köra tävling mot sig själv på, för att se hur pass jämnbra man är.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Absolut intressant!

Låter verkligen intressant!
Men vart skulle denna tävlingen vara? Plats?
Verkar kul! Fel på rivningar tycker jag låter bäst 
Tidstillägg på rivning. då kan man ju försöka köra på samma tid i båda rundorna, trots rivning.
Tycker som #1.
Jag vill helst köra så fort det går
Men jag tycker inte att det är en dålig idé. Det kan ju vara ett bra sätt att lära sig känna vilket tempo man håller.

Jag tycker att det är en rolig idé att ha som "special" på en tävling, absolut!
Jag skulle ställa upp oavsett vilka regler som gäller för rivning.
Men jag skulle inte vilja att RF gjorde om precisionsgrenen så att man alltid körde så, ungefär som de försökte med för några år sen. Det är inte lika kul tycker jag, precision handlar ju (traditionellt) om att köra fort med fingertoppskänsla.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se