Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2176 ggr
sanne
0

VARNING ! ngn skär hästar

vill varna för en någon som skär hästar.

skurna hästar hittade i Vara, Helås, Barne Åsaka och Nossebro, en vit saab 900 har setts på dessa platser.

var uppmärksamma !!

känns jätte hemskt när sånt här pågår.

Ninnii
0

I natt hade vart någon som skärt i Stora Levene. Fy vad det är otäkt!

740tjejen
0

Är de bara ston de gett sig på eller är det hingstar och valacker också.

achibaldsminiatyrer
0

fy vad hemskt Gråter så  sjuka människkor som håller på Förvånad

Gosa
0

vi bor alldeles i närheten… gissa om man är skraj??? Några av mina hästar står inne i stallet inatt….

Detta är inte första gången som någon galning skär hästar i dessa trakter… tydligen är det någon så får en njutning av att just skära ston, helt sjukt.. varför ska det vara så svårt för polisen att ta en sån här idiot???

[ronja123]
0

Men fy vad hemskt att det finns så sjuka människorGråter

icansson
0

usch va hemskt man undrar ju vad somligger bakom de hela varför människor gör så.

#4 Förstår att du tar in hästarna guud hade fått panik om de varit nära mig.

runas
0

Hua vilka sjuka människor det finns. Läskigt!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

sanne
0

Det är även en valack som blivit skadad som jag vet om men ofta är det väl ston dom ger sig på.

jäkla idioter rent ut sagt.

Dior
0

Bilens reg.nr har iaktagits, och detta as ger sig på alla hästar, ston, hingstar, vallaker. Inne, ute, dag som natt. Det är inte första gången han är aktiv med detta.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

740tjejen
0

Fy fan, Kan du pm regnr så ja kan kolla efter den. Bor dock inte i trackterna, men vet ju aldrig om han får för sig och köre längre sträcker.

zettan
0

Fy man blir ju orolig. Hoppas hästarna sparkar personen rejält. Jag blir bara såååå argSkrikandes

sanne
0

#9 är det samma person som för något år sen ?? varför tar inte polisen tag i sånna idioter.

hur tar sig puckot in i stall odyl utan att hästarna blir oroliga kan man undra

dajmie
0

vit Saab 900 92 års modell, bilen är ägd av en i Vänersborg, är detta samma person så har han varit hos oss för ca tio år sedan och tog ett  av våra Russto.

zettan
0

Men om nu de finns ett reg nr kan inte polisen spåra denna idiot då? och låsa in han?

PP
0

Kan man inte skramla ihop till en "donation" till något motorcykelgäng med äcklets namn och adress bifogat..? Oskyldig

shettismaffian
0

Men fy f n va arg man blir när man hör om sådant. Tyvärr prioriterar ju inte polisen sånna här saker.

Man önskar man skulle ha djurpolis eller liknande även i Sverige.

#15Ja vore nått de.

Men det är ändå bra me forumet när sådanna här saker händer för man når ut till många på en gång och fler kan hålla ögonen öppna.

Milla
0

men man blir ju alldeles förskräckt ju. Jag har en vän vars mans bror känner en i Hells Angels………………………………………. kanske ide att lämna över bilregnr till henne så hon kan lämna det vidare. Jag kan ärligt säga att jag med glädje skulle kunna göra det, för såna idioter har inte ute på gatan att göra. Ja visst är personen sjuk men det är banne mig inte försvarbart ändå!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

runas
0

#15 låter fint…Flört

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Emma-Andersson
0

Usch asså!

Om jag så mycket hör en vindpust att det finns någon i mina trakter så ska sitta och vakta hästarna med hagelgevär, kommer det någon i närheten av mina så ska jag personligen ge denne en salva i r***n så har inte kan sitta på flera månader.

Turgubben
0

# 15 låter som en MYCKET bra ide, bidrar gärna Flört

Man blir så fruktansvärt *** över att sånna människor får gå lösa  Skrikandes Hoppas verkligen att dom får fast den ***….(ursäkta uttrycket)

HannaDolly
0

Det skickas även sms om detta, bor i närheten av Nossebro och detta är otäckt !

sanne
0

I kväll fick jag ett telefonsamtal från en reporter från Aftonbladet som ville ha mer information ang detta, de som blivit drabbade har inte gjort polisanmälan så dom har inget att gå på.

själva har vi varit "lyckligt" lottade , men ni som har blivit drabbade eller vet någon som blivit det, hör av er till polis o dyl, så dom kan få tag i denna människa !!

PP
0

Men hur tänker man när man inte polisanmäler misshandel av sin häst?! Förvånad

Nog för att det verkar vara liten chans att djurplågare verkligen blir dömda, men utan anmälan kan de ju garanterat fortsätta med sina sjukliga beteenden…

dajmie
0

Två annmälningar har kommit in,pratade med Aftonbladet i går kväll.

sanne
0

#24 gud va bra ! skönt att dom hörde av sig till dig också.

hoppas dom får tag i denna idioten nu !

JMax
0

Men!! Givetvis måste de som blir drabbade polisanmäla!

Så fruktansvärt detta å samma visa varje år…SkrikandesGråter

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hanna-D
0

Det är jätteviktigt att polisanmäla! Även om man för stunden känner att man inte får någon hjälp genom att kontakta polisen och göra en anmälan är det en viktig bit senare vid en eventuell utredning. Allt ska dokumenteras. Det är dessutom bra att skriva upp datum och klockslag när man ser denne person, även om han inte begår något brott för att senare kunna påvisa att han varit i området.

runas
0

Linnea
0

#28 skumt

Skynda långsamt så går det fortare.

IdaS-A
0

#28 knepigt. Det har ju tidigare florerat rykten likt dessa som visat sig varit falska (många här omkring i västergötland) men även flera fall där det har varit sant. Många sjuka människor finns det

polgara
0

Vet att det florerade samma rykten i dessa trakter för några år sedan o då vart det oxå en vit SAAB som vanligt synlig.

Om detta är sant eller inte låter jag vara osagt, men det skadar aldrig att hålla sina hästar under uppsikt

runas
0

#31 Nej det håller jag med om, att hålla koll skadar aldrig.

tearsofmemories
0

Usch! Fy vad hemskt att någon kan göra sånt här. Blir bara förbannad o arg! Skönt att det är många som bor här omkring mig o håller koll på hästarna samt att man kan ta in dom om nätterna !

Denna kommentar har tagits bort.
stallostby
0

¨Jag fick också sms.. men sedan stod det i vår lokaltidning (Lidköping) ung.samma som i ridsports artikel att det rörde sig om mer eller mindre falska varningar.. Hästarna hade blivt "naturligt" skadade..

Själv känner jag mig ganska trygg, vi bor ganska avlägset och känner man inte till ställena här så hittar man nog inte in på måfå…Dessutom har grannen, där sommarhagarna är två schäfrar som skäller när någon kommer, så de har koll..