Fler hästar döda!
Nu har Åskan tagit 3 hästar även här i våra trakter. Bara 1,5 mil från mig hände detta i eftermiddags. Huga!
http://www.corren.se/ostergotland/motala/?articleId=4928490&date=&menuids=
Amor vincit omnia 
huvva, det är inte riskfritt med dessa naturens urladdningar. men inte heller mycket man kan gör för att skydda sig heller,
Fruktansvärt. Var orolig för mina hästar idag för åskan var rätt nära här.

Usch åskan e inge kul! Har haft åskväder nästan hela dagen men nu har det slutat mullrat..
sitter på jobbet nu och är superorolig för mina hästar. Vi har ett förskräckligt oväder här nu som inte verkar vilja dra undan….
usch de e hemskt

Ja vi hade i natt och jag kunde knappast sova, sprang ut mitt i ovädret, men hästarna stod lungt…
Vilken urladdning det var här i natt! Backen vibrerade, en smäll slog ner här i närheten. Var otroligt skönt när jag räknade in alla hästar, och allt är lugnt igen!

Vad otäckt!!!
Här har dom sagt att det kan bli åska imorgon… Får se om jag vågar ha dom ute om det skulle börjar mullra…
Ja sånt är otäckt! Fast ingen garanti att ha dom inne heller, för nåt år sen slog blixten ner i gaveln på min kompis stall! Alla hästarna klarade sig som tur var men ändå…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//