Hollands vackraste häst
På en hästutställning i Hoofddorp i Holland tävlades det om vilken som skulle bli Hollands vackraste häst, Hollands Next Top Horse. Den som drog det längsta strået i år bland 25 finalister var en … shetlandsponny! 
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4275316/__Hollands_next_top_horse__.html?p=24,1

helt underbar ju!
Läckert! Mkt fin shettis…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
ÅÅ vill ha. :) undrar vad en son ponny kostar.
Läcker färg i alla fall.
Roligt att det var en shettis som vann!

åå den var fin
Shetland är BÄST!!!!!!!
Riktigt fin färg! Otroligt söt också 
Va roligt att de blev enshettis som vann

Fin! Häftigt att en shettis vann!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Riktigt fin! Hade varit kul att se en helkroppsbild på honom! :) Någon som har en länk??
Oj vikken snygging,
Så snygg
Om inte silversvart finns på shetland, vad är det for färg?
Men vilka skumma hästar bland finalisterna. Tinker/New Forestkorsning, Tuiger/Tinker etc.
#13 Tja, båda föräldrarna är ju fuxar så mycket annat än fux kan det inte vara.
#14 Det handlar nog mer om en vacker häst/ponny än om ras. Men kul då att en renrasig shetland vann.
Fler bilder finns här:
Wow, vilken skönhet! Toppenbra med en Shettis som vann, helt klart på sin plats :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#15 Oavsett färg så var han otroligt snygg i alla fall. Har aldrig sett en sådan fux färg 
Påminner han inte lite i färgen om Kanteborgs Sprite?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

shit vilken fin färg ! Hela ponnyn är underbart vacker ! (:

#18 Jo, en aning faktiskt.
#18 Bild 

ja han kunde man väl ha hemma på gården!!!
hihi
kors i plåten!! tjusig,..fin färg! är han till salu?
Vilken snygging och läcker färg… Ser ju silversvart ut…
Det var en riktig snygging, en sån skulle man ha i stallet
Tycker inte han var så speciell, bara färgen. Själv tycker jag att vi har mycket vackrare hingstar än så i Sverige