Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 800 ggr
runas
0

God morgon 6/7-09!

God morgon!

Mulet o lite regn, härligt! Denna vecka ska bli svalare o det tackar jag för, värmen i den förra var mördande!

I fredags fick vi 12mm o DET var välbehövt!

Idag ska mammis åka hem igen och jag ska ut till stallet o pyssla med lillan, vi måste hålla formen till Rockelstad juFlört.

Annars allt bra, äter jordgubbar så jag storknar, får ca 1 lit varje dag av farmor o nu börjar jag bli lite less på de röda bären…

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ingrid
0

God morgon,

imorse på väg till jobbet blev vi stannade av polisen blåskontroll och körkorts visande. Gillar att polisen är ute och gör sådana kontroller (gillar ju inte hastighetskontroller dock), framförallt så tidigt på morgonen (kl.6). Jättetrevlig polis, tyckte lite synd om honom i regnet dock.

Igår var vi och lämnade häst på Junibacken och passade på att titta på alla fina hästar. Ett under att transporten var tom hem… Synd att de är svarta bara… Flört

Fick taget en del kort ska sätta mig och gå i genom ikväll. Tack Maria och Emil för rundturen.

Ha en bra dag alesammans.

[ronja123]
0

God  morgon,

Har lämnat Axel på dagis,ska hem och vila lite har mina 3 sista nätter kvar,sen väntar 5 v semesterCool

Har varit och gett mina tre juveler som går hemma lite kraftfoder,Lille Devil kommer numera först,är så glad över det.

Mellan tjejen kom nyss hem,hon har varit med mormor på djursjukhuset i natt,men jag tror hon mest sovit.

Ha en bra dag alla!!

SannaHolmgren
0

God förmiddag!

Jag är så glad för detta svalare vädret. Dels så har Muller börjat hosta emellanåt av torkan och dammet, och dels så ska veterinären komma och kastrera "akut" lilla Merlin. Han är fortfarande jätte stressad över att vara hingst, vi är jätterädda dygnet runt att han ska hoppa genom eller annat och skada sig själv eller någon annan, och det är verkligen tråkigt att han inte kan gå på bete ihop med kompisarna som han egentligen hade behövt.

Först nu har jag kunnat börja köra Muller igen efter betten han fick av merlin. Det är bara en del ärr kvar. Nu hoppas jag kunna träna upp körningen såpass att vi kan anmäla oss till brukskörningen i augusti.

Igår stack vi ut på en liten tur till sjön och badade med hästar och alla barnen. Det var första gången muller såg en sjö på så nära håll, men han hoppade i nästan direkt och simmade till och med litegrann.

Ha en bra dag alla!

Mulla
0

GoMiddag!

Idag har jag inte hunnit med mycket. Det har regnat hela morgonen och jag sov visst lite för länge idag.

Tänkte ge mej iväg till stan en sväng och försöka hitta en liten present till Ante tills i morron! Det är ju vår 2års dag i morgon och 1års förlovning!

Hade tänkt ge mej till Gracia och Miloin och pyssla med dom idag, köpte ju en ny kam igår! Men i det här skitvädret blir det inget av!

Ha en trevlig dag!

polgara
0

Goddag!!!

Idag är det lite svalare ute, duggade lite morgonen oxå. Har varit en sväng på Bluemull o kollat till stona. Efter det åkte jag ut till huset o röjde lite för exet har bestämt sig för att sälja, för mig kvittar det för jag bor ju inte kvar. Ska snart åka ut till pållarna o vattna o kolla till dom, ikväll blir det tvättstugan för hela slanten.

Ha en trevlig sommardag allihop!!!