God morgon 6/12
Ännu en "kolsvart" morgon med regnet hängandes i luften. Hur tröttsamt är inte detta väder??
Skulle varit på ögonkliniken med minsta dottern idag för koll av hennes syn men hon är lite dålig så det får vi ställa in.
Ska hämta hö ikväll och sen kura ihop mig på soffan och se på TV. Brukar se Förlossningskliniken på Tv 4 Fakta (tror jag det är).
Amor vincit omnia 
Jag har vaknat på fel sida… känner mig stressad och irriterad… känner mig inte alls utvilad… :-P så ska man jobba till 19-tiden… *suck*

Jag skall fortsätta med löven. Som det har blåst i natt kan man ju undra om arbetet jag gjorde igår är ogjort. Skall åka bara det ljusnar lite till.
Hoppas på rolig post idag, har beställt den nya Beck-filmen och den borde komma idag. I så fall vet jag vad jag skall göra i kväll.

Morrn , ja inte är det kul väder precis och inte blir man piggare av det heller.
Här blåser det med inget regn. Hoppas det torkar upp en aning av blåsten. Är lite småtrött på all lera och klet vid det här laget.
Är ledig idag och det är en massa pyssel med allt o inget på "schemat"- dagarna försvinner innan man hinner blinka..
Hoppas alla får en bra dag!
Jag ska på en jobbintervju idag. Vet inte riktigt om jag vill ha jobbet egentligen, men vi får väl se vad som kommer ut av det hela.
Annars är det bara det vanliga. Prestationsångest för fotokursen, förberedelser inför kongressen i mars, rapportera till förbundsstyrelsemötet som är i helgen, osv.

God morgon!
Blåser i U-sala, men inget regn iaf. Blir nog en lång dag i skolan idag, iaf om vi får tillbaka vårt gårdsprojekt så vi kan rätta det.
I Malmö blåser det och är fuktigt som fasen. Det blir en vanlig dag på jobb för min del.
God morgon. Har precis kommit in till jobbet och längtar redan härifrån. Pest rent ut sagt. 
Ska göra pepparkakssmet ikväll = något att se fram emot! 
regn och blåst i saxtorp, inte blir man pigg inte av detta vädret.
Sitter på jobb nu och här är det segt som bara den, inget att göra, allt är klart till jul och inga nya beställningar har kommit.
Längtar bara hem till min säng är så fruktansvärt trött
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God morgon!
Istallet har det faktiskt torkat upp litegrann (läs mkt lite), så det går åt rätt håll. Jag hoppas det kan blåsa rejält i ett par dagar nu så det torkar upp. Det är lagom irriterande att springa ifrån stölarna med jämna mellanrum. :-)
Har ingen aning om vad jag skall göra idag, tvätta kanske vore en idé. En tråkig idé dock, så jag hoppas jag kommer på ngn bra undanflykt o kan göra ngt annat som är roligare…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

God förmiddag!
Här är det också grått, mörkt och trist samt blåsigt, usch! Måste nog stänga en ny hage till hästarna, vill inte att betet ska bli söndertrampat… Hoppas att det blir lite kallare snart! Inte så att jag längtar efter att skrapa isiga bilrutor. Men det skulle vara skönt om det kunde frysa på så man slipper kladdiga/leriga hästar, ungar, hundar och bilar….. Också har jag lite snö på min önskelista, det är ju så himla mörkt ute. Vi har ju inte några gatlysen här ute på vishan….

Helt otroligt, det är soligt av och till. Jättehärligt o dessutom 10 grader varmt. :-)
/Cattis
God förmiddag! Regn och lera och klottigt o bedrövligt ja! Usch! Vad är det här för vinter? :( Nåja vad hjälper det att gnälla,vädret är som det är iallafall.Vi har ju röd dag i almanackan idag här i Finland men för vår del blir det att jobba på som vanligt.Vi håller på att bygga ett nytt utfodrings ställe åt dom små,visar bild sen när det är klart.

Jaha, är det vår tur nu?
Skolan ringde, Cecilia hade spytt, så det var bara att hämta henne. Nu ligger hon nerbäddad i min säng och tittar på Barbie.

#14 Jag håller tummarna för att det inte är samma, så att det "bara" är cecielia som drabbats av ngt tillfälligt. Isch, stackars liten!
/Cattis

#15. Det har inte hänt något mer. Ännu, är väl bäst att tillägga. Hon får vara hemma i morgon också. De skall galoppera på ridskolan för första gången i morgon kväll, det vill hon inte missa, så vi hoppas hon kan åka dit.
Mörkret lägger sig nu. Vi har varit hos hästtandläkaren, återbesök med Fiefie hon var jättemycket bättre i munnen

Try och Kameleon var också med och slipade lite vassa kanter. Skönt att detta är gjort jag tycker inte om att boka tider som man måste passa när det kan vräka ner snö.

Hej hej allihopa!
Har varit i simhallen med barnen idag, de älskar verkligen att vara där. Vi får likom inte nog av regnet och vätan, utan nu känner vi att vi måste börja använda oss av våra nymuterade förmågor. Alltså använda simhuden som börjat växa fram mellan tårna de senaste veckorna.* Muahaha*
Har alltså varit ledig idag, ska vara ledig i morgon och på fredag med. Sen ska jag jobba i helgen, ska bli kul.
Gillar verkligen mitt jobb!
Ha det så bra allihopa resten av veckan. Hoppas ni blir gladare.
Simma lugnt
#18 är det Kaskad eller? Jag har inte varit där och "skäms" nästan för det…. Men Henrik har varit där flera gånger med skolan…

#19 Ja det stämmer. Vi åker ofta dit, kommunanställda betalar 15spänn. Ett ganska bra pris för en vuxen o tre barn.