Tack! Fler tips???

Finns nog inte. Är det några särskilda du söker? Om man vet det är det kanske lättare att hitta…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Neej, ingen särskild.
Bara lite nyfiken på hur de hästarna såg ut som godkändes på 70-80-90- talet såg ut i största allmänhet. Mest kanske pga alla diskussioner som varit härinne om rastyper, vart aveln är på väg, Hur far, farfar, morfar osv ser ut till hingstar som är aktiva inom aveln idag…
Och jaa, innan någon säger något om stona, jag vet, stoet betyder väldigt mycket det med, men nu är det hingstarna jag är intresserad av

#4. Du har inga stamböcker? Där finns det mycket bilder.
Noop, inga stamböcker. Det kanske är läge att inhandla det?! Har aldrig vetat vad de innehåller, jo det förstås en massa info, men vad för sorts info?? Foton tydligen, mer då?
Hmm, julklappstips

#6. Härstamningar, föllistor, ungefär som webstamboken men inga utställningsresultat. Bilder på de flesta hingstar.
#6 Men Cinna, jag har en gammal stambok från typ -82 eller nåt med massor av bilder i. Du kan ju låna den av mig och "glutta" i. Om du och Emma ska med till Stenholmen på lördag så kan jag ta med den.
Amor vincit omnia 
#8 Jaa tack, Lotta

#9. SPAF har nedsatta priser på stamböckerna. Julklappstips?
Annars brukar de gamla stamböckerna finnas på biblioteket. I alla fall finns de här och i stockholm också.

#11 Va bra!! Det visste int jag, ska ta mig en tur o kolla vid tillfälle. Tack för tipset!

#11 I täby?
/Cattis
#11 Undrar jag om de finns i lilla Ljungsbro
.
Med risk för en korkad fråga, men det är väl olika stamböcker till de olika raserna?

#14 De äldre stamböckerna var gemensamma för SPAF's ponnyraser. Det är bara de senaste åren som SSS har gett ut en egen.
/Cattis

I Skövde finns inga stamböcker. Det är nog bara i de större städerna. Örebro vet jag hade för många år sedan.
Jag köpte stamböckerna när jag höll på som mest med New Forest. Men nu är de ju jättekul att plocka fram och titta på Shetland i stället.

Från vilket år harr SSS gjort egen stambok?

Jag har gamla stamböcker i förrådet om någon vill låna. (säg till i tid så jag får gräva fram dom)
Karlstads stadsbibliotek har också stamböckerna - det var ständigt flera månaders kö, och jag har läst dem från pärm till pärm många gånger och dessutom fört in större delen av stammarna i datorn… *suck* Tänk vad mycket vettigt jag hade kunnat göra av mitt liv och mina hjärnceller om de inte varit fyllda av ponnyer!