Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 608 ggr
polgara
0

God morgon!!! 8/7-09

Morrn allihop!!!

Idag är det mulet o duggregn. Inte mkt planerat för dagen, blir stallet en sväng o vårdcentralen med mitt onda öra, ska jobba i natt oxå.

Ha en bra dag allihop!!!

andaloce
0

God Morgon alla!

Första gången jag skriver här på "morgon tråden", men någon gång ska väl vara den första!

Här är det också regn, troligtvis hela dagen Rynkar på näsan, fast det behövs lite regn här nu efter lång torka!

Har nyss kommit hem efter att ha varit och ultraljudat Zanette för att se om hon lyckades ta sig på endast ett betäckningssprång (missade första dagarna i brunsten Skäms). Minsann låg det en liten krabat därinne, så nu är det bara att hoppas att allt går vägen i fortsättningen. Det blir mitt första egen uppfödda föl!

Ha en bra dag!

ingrid
0

God morgon!

#1 Grattis!

Har trasat till två naglar men min gulliga NT, klämde in mig i eftermiddag efter jobbet. Sedan ska jag hjälpa Angelica att träna inför gotland med fölis. Ikväll är det dessutom simträning med Oppi, så full rulle i allmänhet.

Fick iordning korten igår, otroligt att jag inte kidnappade med mig ngt från Junibacken…

Ha en bra dag!

Trine
0

God morgon !

#1 Grattis ! så spännande, hoppas det går bra hela vägen nu då.Skrattande

här har det regnat mest hela kvällen/natten men nu är det uppehåll iaf få se hur länge det varar..Det blåser rejält .Vet inte vad jag ska hitta på , vädret får styra.

Jag håller på o kollar in större ponny åt Wilma så kan jag knipa Cissi till trygg körponny åt Erik o mig.Har fastnat för welshen och ringt på nån men vi får se..Är ju TOTALT grön på den rasen men har hittat rassida så nu blir det till o läsa o lära.Sen tittat på några hemsidor, fastnat o blivit förälskad i ett föl..TystOskyldig Hingst…Hmmn vi får väl se hur det blir..

Man kan kanske ha två raser ??..

Ha en bra dag…

Maddengen
0

God Morgon,

sur väder här med, men uppehåll just nu iallafall. Idag blir det städning & tvätt att ta hand om, senare blir det en körtur med Parrinda & Affro på släp.

#3 Linda, jag kan rekomendera Dartmoor, dom är kännda för att vara toppen ponnyer till barn, kolla lite på dom också å jämnför!

ha en bra dag alla!

runas
0

God eftermiddag!

Har spenderat 3 timmar i hagen med att dra upp en tråd till då jag först fick jaga ponny idag och igår kväll, suck. Men nu ska det vara åtgärdat, hoppas jagObestämd. Först spöregnade det på mig o sen kom solen fram o stekte så nu är jag mör…

Annars allt lugnt.

Ha en fortsatt bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna-D
0

God eftermiddag

Här regnar det men ändå skiner solen på sätt och vis, har ultraljudat idag och visst var det dräktigt Skrattande

I kväll är det utgång som gäller, var ett tag sen, ska bli riktigt skoj, hoppas vädret skiftar så man kan parkera på någon uteservering först.

Ha en fortsatt bra dag!

[lindatornerup]
0

God eftermiddag

Det är även för mej första gången jag skriver på "morgon tråden" ..eller ja eftermiddag är det ju redan. Litet tips till Trine ang Welsh köp, jag har 2 st grannar som har stuteri och några trevliga welshar till salu. Dom kan säkert vara till hjälp med tips o råd om du vill. Du kan maila mej på lindatornerup@hotmail.com så kan du få mailadresserna till dom

Annars har dagen varit seg Rynkar på näsan vihade ett åskväder som drog över här i går kväll och natt ,så det blev inte mycket sova av. Men det rensade luften och det behövdes ju lite regn ocksåGladAnnars är det lugnt här med. Ska iväg imorgon och kolla mitt ena shettissto, hon blir inte dräktigt.Hoppas vet kan klura ut vad det kan bero på. Jag skulle gärna vilja ha ett föl efter henne, hon har en bra stam och är en mycket trevlig shettistjej.

Ha de

icansson
0

God middag!

Här är det solsken,skönt efter gårddagens åskoväder o regnskurar.

Tog mej än härlig körtur med Timotej, har äntligen hittat en stallplats närmare där jag bor skönt o slippa detta pendlande.

Ha en bra dag!