Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1068 ggr
HannaDolly
0

Husdjurmässa

Kom och titta vettja ;DD

http://www.husdjursmassa.se/

Annette
0

Shetland Väst skall deltaga med en monter där och behöver glada människors hjälp.

Vill du vara med och sprida information om vår härliga ras?
Läs mer på www.shetlandvast.se och anmäl dig gärna, alla insatser välkomnas.

[Nesslan]
0

#1 Jag kan bara på lördagen för jag ska till skolan på söndag kväll. Bara så att du vet Glad

/ Johanna Lundquist

Just det, tänkte bara fråga om ni har planerat att visa upp någon/några shettisar där? Tänkte på att tex Euro Horse så har dom ju boxar vid rasföreningarna där det brukar gå fjordingar och Nordsvenskar. Kommer det vara något liknande? Hade varit kul att se raserna live liksom.

Annette
0

#2. Då antecknar jag det. Hittills är du den enda som anmält dig, så det behövs många fler.

Ja, det finns plats för några shettisar. Vi har funderingar på att visa lite olika färger, fux är troligen ordnat. Men andra färger är av intresse. Inga hingstar.

[Nesslan]
0

#3 Okej får hoppas att flera hör av sig. Behövs det en svart ponny så kan jag säkert ta med min. Det är bara att säga till.

Gosa
0

#3 Castor kanske kan ställa upp om intresse finns?? Han bor ju nära i alla fall Flört

Gosa
0

#3 eller menade du kanske att ni inte ville ha några hingstar??? kanske missförstod texten??? I såna fall så har jag några olika svarta ston som kanske kan ställa upp… bara dom får komma hem över natten..

Annette
0

#6. Precis, inga hingstar vid montern.

Jag antecknar svart sto på dig. Kan du tänka dig att hjälpa till vid montern också? Det är bra om det blir ett antal, så kan man dela upp det lite.

[Nesslan]
0

#7 Japp jag kan ta med Golden. Finns det boxar där så man kan komma på fredagen eller ska vi köra upp på lördag morgon? Jag skulle kunna visa lite tömkörning och trickträning om det skulle vara nått. Jag sitter gärna i montern också.

Gosa
0

#7 visst jag kan hjälpa till lite vid montern också, men då måste jag synka ihop det med att jag lovat vara med även vid entren och i angoramontern… vi kan väl höras och bestämma? Ska min häst bara vara till hands i en liten box eller vill du att hon ska göra något annat??

#8 Golden Girl är väl också svart… är det ok om vi kommer med två svarta??? Jag kanske skulle kunna tagit med mig Wilma som är musblack men hon har ju föl vid sidan och jag vet i tusan om jag vill stressa henne med allt vad det innebär… Wilma är dessutom väldigt mammig den här gången, men det är klart, det är ju 2 månader kvar så mycket hinner ju hända tills dess Glad

Annette
0

#8. Det finns inga boxar, vad jag vet.

Väst söker en ansvarig för deltagandet på mässan. När denna person är utsedd och vi vad det finns för människor och ponnyer att röra sig med så kommer detaljerna att bestämmas.

Jag skall själv inte vara med (krockar med Riks och GM på Strömsholm), så jag tar bara upp intresseanmälningar så länge, så får den ansvarige sköta finliret Glad.

Annette
0

#9. Se 10 Flört

Gosa
0

#11 Japp jag läste precis…  Den som är ansvarig får gärna kontakta mig sedan så bestämmer vi något, jag är i alla fall possitiv till att ställa upp..

Är det andra som behöver stallplats över natten som tex Golden Girl så får dom gärna bo hos oss, vi har både flera små lediga hagar och boxar att tillgå, bor väldigt nära mässanFlört

[Nesslan]
0

#7 Visste inte riktigt om det var till mig inlägget var riktat till :P Men jag vill som sagt gärna hjälpa till och jag kan ta med Golden också..

Gosa
0

#13 Glad Har de betäckt henne i år förresten??? Ett jättefint sto du har… var glad för henne…

Annette
0

#13. Man kan ju göra så att din Golden är där ena dagen och en annan svart häst andra dagen.

#12. Det låter jättebra. Jag meddelar den ännu inte utsedde generalen detta Glad.

HannaDolly
0

Jag bor också nära ;D

kan ev kanske köra lite med Dolly underdagen och hjälpa till i montern? Vore jättekul :DD kan nog bara på söndagen i så fall ;)

Annette
0

#16. Då antecknar jag ditt namn också Glad.

[Nesslan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Tack det låter jättebra med en plats till henne över natten Glad Vi tänkte att sova över på vandrarhemmet mellan fredag och lördag så vi slipper åka tidigt från Göteborg på lördagmorgon.

Hon är inte betäckt i år, jag tänkte göra det samtidigt som det andra avelsstoet på stallet ombetäcks men hon dog för 1 vecka sedan så nu är det bara Golden, fölet och fölets storebror i stallet. Det hade ju varit kul om fölen kunde leka tillsammans tänkte jag. Men nu får jag se hur det blir, om ägaren till stallet kanske köper ett nytt avelssto, eller om han låter det vara ett tag för han har förlorat 3 hästar på ett år..Obestämd

Oj vilken utläggning det blev men jag vill som sagt väldigt gärna ta ett föl på henne, det hade ju nästan varit synd att inte göra det..

HannaDolly
0

Vart ska våra små ponnyer stå under dagen om jag kommer dit med Dolly?

HannaDolly
0

Det börjar 10, hur länge ska man vara där? kan ev. på söndag bara vara där till 14.00 går det bra?

Smiggo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en rödblack med vit man och svansSkrattandeMen vart ligger det? Kanske är långt från mig…

HannaDolly
0

#putt

HannaDolly
0

#putt'

Dolly är fux, stickelhårig om det går bra att jag tar med henne? ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Mmia
0

#21 Det är väl i Vårgårda tror jag Glad

Kommer nog förbi i helgen och eller Tisdag och kollar in grabbarna Flört

HannaDolly
0

#putt

När kommer det mer info? om det nu gör det ;D