Spontan grillkväll Nybro!
Vi är ett par stuterier som tänker åka upp till Nybro redan på lördag för att grilla och umgås lite. Vore kul om fler kan komma dit! Alltid kul med lite Base Camp!
Så kom igen nu, packa sovsäck och tält, eller hör med Aina tror det finns övernattning på plats om man vill!
Den övernattningsmöjlighet som finns på anläggningen är alltså mangårdsbyggnaden där som används som vandrarhem i liten omfattning. Det finns ett antal bäddar där, sen är det garanterat utrymme för ett antal fler som slaggar i sovsäck på golvet om viljan bara finns. Och boxarna på platsen är också bra

Om tid finns (beroende på när jag badar mina pållar - om jag gör det på kvällen eller, om det ska vara kanonväder, på söndag förmiddag) så kanske jag kikar förbi en sväng, har ju inte så långt dit.
//Från en som uppskattar att då och då slippa åka 20-30 mil (vilket jag förvisso gärna gör) till utställningar, så att man kan ha med flera ponnyer utan att behöva ruinera sig på att leja in en extra bil+transport+chaufför…

Varför jobbar man alltid dom helgerna då utställningarna är på "lagom" avstånd? Hade gärna kommit ner o grillat med shettisfolk

#1 Så klart du hinner bada pållarna lite tidigare- kul om du kommer ner och snackar en stund!
#3 - jag vågar inte lova något, det beror på hur det funkar med övriga familjen, om den minsta huliganen är samarbetsvillig eller inte…
Vilken tid tänker ni samlas?

#4 Vet inte riktigt- själva tänkte vi köra upp i ganska hyfsad tid men vid 19-20 tiden äter vi nog så om inte annat så är vi "samlade" då.
Jag har ju inte så långt dit ca 3 mil.
Skall man ha med sig mat själv eller?
tyvärr får jag avstå från att komma upp på lördag
Har ingen hundvakt och sen har jag åkt på jour på jobb så det är bara att bita i det sura äpplet och åka upp på morgonen. SÅ himla typiskt för jag hade ställ mig in på att åka ju, men vi kommer på söndag i allafall.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#6 Ja man har egen mat med sig. Inget arrangeras av föreningen utan det är bara en trevlig grej att träffas och snacka innan!
#7 Hunden kan väl komma med- vi har båda våra två med oss! Fast jouren är kanske svår att ta sig ur om inte en jobbarkompis kan ställa upp! Vore kul om vi blir några stycken!

Vi har siktat in oss på att komma! Var ska sleven vara om inte i grytan..
Har med oss lite nya bekantskaper oxå, troligtvis!!!
#8 mmm jouren kan bli svårt att bli av med
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Vi kommer också på Lördagen,tre vuxna och en bebis.

Så kul att vi blir ett gäng! Ser redan fram emot kvällen! Ska bara tvätta lite hästar innan vi kommer- fast det blir bara 5! 1- åringen får stanna hemma. Hon var så fin när jag anmälde men nu tycker jag hon är mest ranglig igen och den andra 1- åringen som var ranglig vid anmälan är fin nu! Ja, aldrig blir man nöjd!
#9 Sleven…? Den får du förklara på lördag!
Kul med nya bekantskaper!
Vi åker ju redan natten till lördag hemifrån då vi ska vara där med Ponnybutiken även på lördagen då Welsh visas. Vi tar ev. också med oss nåt att grilla. Trevligt initiativ!
Amor vincit omnia 

Ibland är det visst bra om man pratar med sin man innan man gör saker 
Shetland Syd har i tidningen redan inbjudit till grillning och mingel, så Aina har fixat bord, stolar och grillar med kol! Bra va?! Så kom igen nu, lite fler kan vi bli!