Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 847 ggr
PetraJ
0

Bröstsele

Är det någon som har provat någon av dom här selarna och kan rekomendera dom. Man kan köpa dom på Drive Out. Dom heter Pfiff vario och Zilco SL Sportz.

AnnicaL
0

Jag har beställt en såndär Zilco SL Sportz, har inte fått hem den än, så jag kan tyvärr inte säga nåt om den….

Men jag hoppas att den är bra! =)

Synd att jag inte var till någon hjälp…. Än… ;)

PetraJ
0

#1 Tycker att Zilco SL Sportz ser bekväm ut. Hoppas att du blir nöjd.

AnnicaL
0

Tycker oxå att den såg bra och bekväm ut! Har en Ideal Harnes till min andra, lite större shettis. Den är jag verkligen jättenöjd med! Men hon som ska ha denna selen var för stor för mini storleken och för liten för shettis storleken i Ideal Harnes…. Så jag hoppas att denna kommer att passa! Tycker det verkar bra med den formen på bröstan.

IdaT
0

Har en Vario hemma, men har inte testat den på ponnyn ännu (bortsett från huvudlaget och tömmarna). Men tycker om den hittils. Har för mig att Ulrika Gindemo även har en Vario till sin welsh, så hör med henne om den.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

AnnicaL
0

Nu har jag fått hem min sele! Den är inte provkörd än, då stoet som ska ha den är hos hingsten just nu. Men än så länge verkar den ok. Provade den på den större shettisen och på henne var åtminstonne bakselen för liten. Så den borde passa den andra tjejen! =) Det fanns många hål att välja på för att ställa in den och den känns mjuk och smidig! Men jag tyckte att däckeln verkade lite "klen". Men jag tror det blir bra. Gillade verkligen formen på bröstan!

Kan återkomma med bilder längre fram!