Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1089 ggr
zettan
0

Varnings SMS igen

Hej idag fick jag fäljande SMS av en vän.

VARNING!! De e någon galning som torterar hästar i hagarna. En hingst är på Ulltuna just nu efter att ha fått hela sitt paket bortskuret. Polis och veterinär har varit i Hjälstad där de hände. Även 2 föl ska blivit skurna. Berätta för alla hästägare du känner. Äldre volvo V 70 blå med A-O samt en nolla har varit synlig. Detta hände mitt på dagen. MVH Becce Walltin

Någon mer än mig som fått detta? Är detta sant? I så fall blir jag jätte orolig. Mer och mer idioter verkar vara i farten

Cattis
0

Ja jag och flera andra jag känner har fått detta idag. Hjälsta var orten angiven i det SMS jag fick. Fast då var orten Hjälsta (Enköping).

Hjälstad ligger i Töreboda (kanske finns fler?) och är inte så nära Ulltuna så jag förmodar att det är Enköping man menar?

Jag hoppas verkligen inte detta är ännu ett SMS med falska uppgifter, som bara skapar en massa oro i onödan!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

AnnaLundin
0

det är ju hopplöst med dessa varnings-sms som man varken kan veta hur gamla de är eller vem som skickat dem från början.

De enda som vinner något på dem är telefonbolagen…

Råkar man ut för knivskurna hästar, ta det då via polisen och låt eventuella varningar gå ut via media i stället.

Silenos
0

Igår blev flera hästar, både ston och valacker, skurna längs kroppen i Hjälsta. Detta har jag fått bekräftat av en nära vän som känner den hästägaren.

Jag fick också varningssms om hingstungen, en stund senare kom ett sms som sade att det första bara var ett förstorat rykte.

Silenos
0

Ska tillägga att händelsen igår, var i Hjälsta, mellan Enköping och Uppsala.

QuickStep
0

jag har oxå fått det av flera hästvänner. det är verkligen hemskt detta. undrar vad som driver dessa människor..?

Hanna-D
0

Även jag har fått detta sms, nästan lite obehagligt att det sprids så fort, man vet inte vad som är sant/kryddat.

zettan
0

Jag var så upprörd när jag skrev. Men de är Hjälsta som de står i mitt sms jag fick.
Sänder en tanke till de drabbade. De är helt sjukt att sånt här pågår.

maggan
0

Jag har pratat med Ulltuna, polisen i stockhom och Uppsala men ingen har hört något.

Hanna-D
0

#8 Samma här, har kollat upp bilen också, verkar inte stämma. Fin bild förresten Kyss

sanne
0

usch.. har fått smset från 4 olika håll idag, man blir jätte orolig, men om dom inte ens på Ulltuna vet något som det sägs att hingsten står på så börjar man ju undra..

var börjar det och varför ?!

jackaroo
0

Även uppåt har vi fått dessa sms. Då skrev folk plötsligt Gällsta(en pytteliten ort i min lilla by) och där bor jag. Här har inget hänt iaf. Ringde runt lite till grannarna och då sa nån Hjälsta.

Men det är ju så det blir när ryktet går från olika munnar…….

<3 Sibell <3

Dior rs 487 på station 2012. Välkomna!

Sasser
0

Jag har oxå fått detta SMS. Är det någon som känner avsändaren?

Tezzy
0

Sjukt om de nu är på gång igen, hjälsta är bara några kilometer från vårt stall, nääh usch sånt här är hemskt

NettanW
0

Samma här, fått flera sms, men då var det i Gällsta det stog, men jag hade redan sett det här på sidan.

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

AnnaLundin
0

Det verkar vara falskt alarm den här gången också, så den enda som tjänat något alls på detta är mobiloperatörerna som inkasserar kostnaderna för SMSen…

zettan
0

Men #3 skriver att hon har fått bekräftelse på att hästar är skurna. Men detta stämmer alltså inte?
Då ska jag i fortsättningen i så fall bara radera sånna sms och inte tro de är sant.

runas
0

Hittade denna tråd på bukefalos om samma sak/plats

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=988382

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

AnnaLundin
0

#17 - och där bekräftas ingenting annat än att en häst är skadad och att det är polisanmält.

Det är inte alls säkert att det har varit någon djurplågare i farten.