Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett16-hästpass
Läst 1125 ggr
Pia-Lena
0

streckkoder till pass

Ska just skicka iväg chipmärkningsrapport  på båda mina hästar, islänning och shettis. På islandshästföreningens hemsida står att eventuella lösa streckkoder ska skickas med rapporten men det står det ingenting om på shettissidan. Någon som vet vad som gäller?

AnnaLundin
0

det finns inga entydiga svar på frågan, så gör som du vill…

Pia-Lena
0

OK, tack.

MadeleneJansson
0

Jag sätter alltid den streckkod som blir över på min egen kopia av chipmärkningsrrapporten som jag arkiverar. Tycker det är bra, och det är lite kul att ha koll på dom man har chippat osv….. Sparar alla kopior på ID och chip.

Kris_J
0

#3 Det är ju från början meningen att den som chippar sätter en kod på sin kopia, det finns ju en särskild ruta för ändamålet.

Veritas odium paretFörvånad

SannaHolmgren
0

När kurt chippade min shettis så sa han att jag skulle spara streckkoderna. De kanske inte kommer att användas men sparas ska de.

PP
0

När jag gick kursen för chipmärkning blev vi tillsagda att överblivna streckkoder skulle skickas in till stamboksföraren tillsammans med alla andra dokument. Så det har jag informerat hästägarna om, oavsett ras.

Jag sätter f ö oxå en streckkod på min rapportkopia, men det blir vanligtvis streckkoder över ändå.

[Teddy]
0

Jag lyckas alltid få en streckkod över,trots att jag  sätter alltid en på min rapportkopia. Jag lämnar den överblivna till hästägaren, den är ju hans/hennes egentligen, som de får göra vad de vill med!

Pia-Lena
0

Nu börjar jag bli lite nervös här, ni som pratar om rapportkopior är ni "chipmärkare" ?  Jag har nämligen ingen kopia men det kanske jag inte ska ha heller?

[Teddy]
0

#8 Jag kan bara svara för mig själv, och ja, jag är chipmärkare. Som chipmärkare har du en kopia på varje häst du chipmärkt. Som hästägare ska du inte ha någon kopia, du ska ha ett pass.

Kris_J
0

Jag är chipmärkare också. Hästägaren skall få orginalet på chiprapporten, som denne sedan skall insända till register och stambokförande förening tillsammansmed kuvertet med tagel. Förutom att det dessutom skall noteras i hästpasset, streckkod klistra in, signatur ,stämpel och inritat i konturdiagram.

Veritas odium paretFörvånad

Pia-Lena
0

#9 Har pass men inte kopia, då är allt i sin ordning då, så bra, tack.

#10 Vet. klistrade in streckkod i passet, i övrigt gjordes ingenting mer med det.