Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 2864 ggr
Cattis
0

Bilder på cremello

Jag skulle behöva bilder på cremello. På huvudet, så man ser ögon och mule tydligt och även helkroppsbilder.

Om ni har bilder att låna ut, maila gärna dessa till mig på cattis@monkeytoys.com

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

IdaS-A
0

Jag kan gärna bidra med bilder på min cremello, det enda kruxet för en riktigt usel fotograf som mig är att ögonen ofta blir röda på bilden. Jag vet inte om det är lätt på dessa blåögda hästar att ögonen lyser röda eller om det helt enkelt är jag som är riktigt dålig på att fota. Men det blir så här varje gång jag ska ta kort på henne.

AnnaLundin
0

#1 Låt bli blixten! Fotografera utomhus! DÅ slipper du de röda ögonen.

#0 Det var en cremello med i Vreta i lördags, Annette har säkert plåtograferat den!

IdaS-A
0

Okej, tackar. Vad fick cremellon för poäng där?

Annette
0

Jag har fotograferat cremellon från Vreta.

#2. Fast Anna, hur 17 klarade man sig utan blixt i mörkret där ;)?

#3. Den fick 36 poäng.

En resultatartikel med foton kommer förhoppningsvis under dagen. Tyvärr ingen bra kvalité på fotona.

AnnaLundin
0

#4 DÄR var det svårt att klara sig utan, naturligtvis. Men om #1 har en cremello kan hon ju fotografera den utomhusen dag när det är bra ljus ute, så att blixten inte behövs.

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan bidra med ett kort på min cremellohingst Vipke vd Zandhoven

Sasser
0

#6 Gud så söööööt!!!

Pyttis
0

Anne, vill ju även se en tydlig bild på Ditt ministo (cremelloskäcken)Räcka ut tungan

Frida-E
0

Här kommer lite cremello-bilder! Glad

Helfigur…

Frida-E
0

…Huvudbild nr 1

Frida-E
0

…Och huvudbild nr 2

Detta sto ägs av en kompis till mig så jag kan ta fler kort om det behövs. Har även mejlat dessa bilder till dig Cattis. //Frida

jojjehanna
0

Är detta en cremello? Du kan få fler bilder i så fall om du vill.

Minsanne
0

#12 Det är absolut en cremello.

[Teddy]
0

Cremello, det var väl det som hette albino och inte var godkänd färg förr? Tänk vad tiderna ändras!!!

Minsanne
0

En albino har inga pigment, det har en cremello eller gulvit som det också heter

Ahnna
0

Albino finns inte ens i hästvärlden, det är en myt. De hästar som kallas albino är dubbelgula, alltså cremello eller perlino. (Och det finns ett tredje namn, som jag glömt.) Om inte jag minns helt fel så blir det resultatet av att man korsar två ponnyer med varsitt gulanlag, förslagsvis isabell, gulsvart, etc.

Jag kollade för skojs skull vilka färger som är godkända på shetland, och det är alla utom tigrerad - alltså är cremello godkänd.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se