Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 890 ggr
Ahnna
0

RKS KM - nytt datum!

Eftersom KM:et som skulle ha gått den här helgen blir inställt så flyttar vi hela tävlingen till Norrtälje 18 juli.

Det känns som att det är "ett sånt år" när tävlingar blir inställda på grund av för få anmälda ekipage, men jag hoppas att vi kommer kunna köra ett KM på nya datumet. Åtminstone några klasser, om inte alla.

PROPOSITION

FÖR RID OCH KÖRKLUBBEN SHETLANDS KLUBBMÄSTERSKAP OCH 10-ÅRSJUBILEUM

I NORRTÄLJE 18 JULI 2009

Tävlingen är endast öppen för medlemmar i RKS.

1. Anmälningstiden utgår 10 juli 2009. Anmälningsavgift 100:- per klass, insättes på RKS pg: 120 79 91 - 9. Ingen startavgift. Skriv tydligt ryttarens/kuskens namn, antal starter, tävlingens plats och datum. Efteranmälningar mottages i mån av plats fram till klassens början mot en avgift av 120:-.

OBS! Anmälningsavgiften ska vara betald senast 10 juli. Efteranmälan kan betalas på plats.

2. Regler enligt RKS tävlingsmoment, se www.klubbenshetland.se.

3. Klasserna som anordnas är:
Klass 1a, dressyr med ledare. (Observera att det har kommit ett program för denna klass på hemsidan.)
Klass 1b, dressyr utan ledare.
Klass 2, dressyr. Märke 1.
Klass 3, dressyr. Märke 2.
Klass 4, dressyr LC:1 2008. (Nytt dressyrprogram, finns på hemsidan.)
Klass 5a, hoppning med ledare 10 cm.
Klass 5b, hoppning utan ledare 10 cm.
Klass 5c, hoppning med ledare 20 cm.
Klass 5d, hoppning utan ledare 20 cm.
Klass 5e, hoppning med vuxen på banan 30 cm.
Klass 6, hoppning 40 cm.
Klass 7, hoppning 50 cm.
Klass 8, hoppning 60 cm.
Klass 9a, dressyrkörning, barn. (Lätt svenskt dressyrprogram nr 2, bana 30x60 m utomhus.)
Klass 9b, dressyrkörning, senior (Lätt svenskt dressyrprogram nr 2, bana 30x60 m utomhus.)
Klass 10a, precisionskörning, barn. (+50 cm)
Klass 10b, precisionskörning, senior. (+30 cm)
Klass 11, tömkörning dressyrprogram
Klass 12, tömkörning precision. (Portar 55-60 cm.)
Klass 13 - 15, agility, yngre barn, äldre barn och senior.

Rosett till samtliga startande. Statyett till placering 1-3, plakett till samtliga placerade.

4. Tävlingen hålls utomhus på grusbana, på gräs och eventuellt i ridhus. Framridning/framkörning utomhus på gräs och grusbana.

5. Anmälan på RKS anmälningsblankett, ladda ner från www.klubbenshetland.se. Anmälan skickas till: Ahnna Ehnström, Sätra 230, 814 95 Älvkarleby. OBS, hela blanketten ska vara ifylld och underskriven för att anmälan ska vara godtagbar! Gäller även ekipage som är kända sedan tidigare.

6. Hästpass ska visas i sekretariatet innan urlastning.

7. Alla ekipage ska ha egna nummerbrickor enligt TR.

8. Frågor om tävlingen ställs till Ahnna Ehnström, 026-870 95, 073-959 576 4, ahnnaehnstrom@yahoo.com. OBS! Ingen anmälan via mail, enbart på blankett!

9. Ryttar-/Kuskmeddelande kommer finnas på hemsidan dagarna innan tävlingen.

10. Minst 2 starter i varje klass för att den ska genomföras som tävlingsklass. Vid endast ett anmält ekipage genomförs klassen som clear-round.

11. Övernattning kan ordnas.

12. Enklare servering kommer att finnas, se ryttarmeddelandet för detaljer.

13. Grillfest och tårtkalas planeras till lunchen. Ta med det ni vill äta och dricka, RKS bjuder på tårta och plats på grillen.

14. Hederspokaler delas ut på söndagen till:

Bästa Kusk. (Se tävlingsmomenten för regler.)
Bästa Ryttare. (Se tävlingsmomenten för regler.)
Bästa Sto, Bästa Hingst, Bästa Valack. (Se tävlingsmomenten för regler.)
Bästa Matchat Ekipage. (Till det ekipaget som är bäst förberett gällande kondition och utrustning.)
Bästa Kompisar. (Till det ekipaget som ser ut att ha roligast, oavsett tävlingsresultat.)
Bästa Puts. (Till det ekipage som utmärker sig med god puts och studs.)

Varmt välkomna!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ninnii
0

I körningen, är det samma dressyrmönster som jag tävlar när jag är emd i lagserien och som är på ridsportförbundet och även i TR V?

Ahnna
0

#1 Det är Svenskt lätt program nr 2, det brukar vara det man kör i Lagserien. Men jag vet ju inte hur det är i din region, det kanske finns skillnader mellan regionerna? Gå in på programmet på RKS hemsida och se om du känner igen det. Flört

www.stuteriprecious.se

Rubiinen
0

det saknas lite i proppen, bl.a några specialpriser Oskyldig

Ahnna
0

#3 De stod inte i originalproppen, det är därför. (Jag klippte och klistrade.) Men det står på hemsidan, och du kanske kan skriva här också vad du har för priser att sponsra med. Glad

Hittar du nåt annat som saknas?

www.stuteriprecious.se

Ninnii
0

#2 Vadbra, då är det nog samma!

Ska se om vi kan åka upp på det, vi ska disskutera det hemma lite tillinnan vi bestämmer oss.

Rubiinen
0

Det ända felet jag hittar är väl att det står att hederspriser delas ut på söndagen. Men tävlingen är väl på en lördag om jag minns rätt? Foten i munnen

Jag sponsrar till:

Bästa Precisions ekipage
(Bäst resultat i precisionskörning, precisionstömkörning och agility)

Bästa Hopp ekipage
(Tillfaller det ekipage som fått mest poäng i tre hoppklasser)

Ahnna
0

#5 Det borde vara samma, jag har inte hört talas om någon Lagserie som inte har det programmet. Hoppas ni kommer! Glad

#6 Jaså, ja det stämmer ju inte. Men äh… Tungan ute

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0

Ni som anmälde er till KM på Lövåsen och vill tävla i Norrtälje kan skicka ett mail till mig och berätta vilka klasser ni vill ställa upp i. Så slipper ni skicka nya blanketter. Men samma datum gäller för er anmälan, senast 10 juli! Glad

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0

Vi lägger till 3 klasser! Skrattande (Kan någon Medarbetare på sajten lägga in dessa i proppen högst upp i den här tråden? Tack!)

Riden agility med ledare
Riden agilityn utan ledare
Tömkörd agility

Dessa klasser kommer innehålla en ganska sedvanlig agilitybana som man rider/tömkör igenom. Några precisionsportar blir det också.

Ni som vill delta i dessa klasser måste skriva det tydligt på anmälningsblanketten så att jag ser det, eftersom de saknar egna klassnummer att kryssa i.

Välkomna till Norrtälje 18 juli!

www.stuteriprecious.se

Ninnii
0

Jag funderar på att åka upp. Hur är det med betalningen. Jag anmälde mig till Dalarna i 3 klasser, förs den betalningen oxå över om man vill tävla eller får man betla igen?

Ahnna
0

#10 Betalningen förs över, inga problem! Glad Tävlingen blev ju inställd i Dalarna, så de anmälningsavgifterna har du tillgodo. Det vore jätteskoj om du kom!

www.stuteriprecious.se

Rubiinen
0

putt! Anmälningstiden går ut idag!

Ninnii
0

Det blev inget KM för oss.

Ska hästen vara vaccinerad mot hästinfluensa för att få starta på RKS tävlingar? Jag funderar om vi ska åka upp på RIKSen och om våran nya häst är redo att man kanske kunde starta en precisionskörning med han. Men han har bara hunnit få första vaccinations sprutan då.

PP
0

#13 Det är en rekommendation, men inget krav på vaccination på RKStävlingar eftersom de går som klubbtävling.

Ahnna
0

Tävlingen blir av! Glad Startlista och meddelande till ryttare och kuskar är skickade till Pernilla, så jag hoppas hon hinner lägga ut dem på hemsidan idag. Vägbeskrivning kommer inom kort, kolla hemsidan.

www.stuteriprecious.se