God morgon!
Usch, har inte sovit mer en två timmar, det går inte att svälja halsen är helt igensvullen och hostan gör det inte enklare. Men men det går väl över gissar jag.
Annars idag tänkte jag ta en promenad med Primör som inte har varit i vagn på 2 månader, det är dags att börja röra på fläsket igen om han ska vara i form till sommaren
Man blir ju inte annat än sugen när Cattis lade upp Utställningar 2007
Ha en trevlig lördag shettis vänner!
Go morgon alla! Är också risig i halsen, urtrist.
Om det blir ngt uppehåll i allt regn tänkte vi ut och köra en sväng. Ikväll blir det bio, vi ska gå på nya Bondfilmen.

God morgon! Här vräker regnet ner!!! Thimon och Daladis fick regnteckena på, Thimon ser för söt ut i sitt tegelröda. Han har det ute för första gången (bara tränat inne tidigare), men det verkade inte bekomma honom, han är ju en cool kille!
Jag hade tänkt ta med barnen på julmarknad idag… Men hur kul är det när regnet vräker ner
. Annars är det så mysigt där. Dom har en kille som kör med 2 ardennrar, vagn eller släde beroende på väder, så att alla får åka runt området. Dom serverar glögg och pepparkaka också har dom en massa hemslöjd som säljs. Men tyvärr -vi får nog hitta på något annat om inte vädret blir bättre.
God morgon!
Idag är en sån morgon då man frågar sig själv varför man är engagerad i föreningar. Gå upp tidigt för att sitta i möte hela helgen, jag vet inte om det känns som att jag skulle välja det framför att ha sovmorgon just nu. Men det blir säkert intressant.

god morgon

Morrn morrn , här regnar det inte ännu i allfall och det får gärna hålla uppe idag så jag hinner att tömköra Amadeus och Mozart idag i allafall.
God morgon!
Kom precis hem efter att ha varit i stallet sedan 7. Städart och donat så det ska bli julfint där också!
Här är det också för jäkligt väder… Regn, regn och åter regn…
God förmiddag!
Vädret är varmt, blåser lite men iaf inget regn
På dagsprogram står: En stunds tömkörning med släpande av draglinor med kättingar på för "skrammelträning" bakom rumpan.
Efter det ska jag på en julmarknad som har blivit lite av en tradition tillsammans med en "granngårdstjej"! Det kanske kan "poppa" upp lite "julfeeling" av detta
Sedan tar vi På spåret ikväll för att använda (försöka) "geniknölarna" i kartan och historikunskap! Det brukar inte bli sååå många poäng om jag ska vara ärlig.
godmiddag här är det uppehåll och rätt så fint väder. Idag ska vi börja lite smått att vänja ungkillarna vid selen
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Grattis alla Annor på Anna-dagen!
Här är det om man ska prata väder- regn o rusk. Hästarna fick komma ut efter frukost idag o de verkade inte lida av det….
Känns inget vidare att lägga höstussarna i lervälling, längre.
Får önska alla en bra dag!

#9 Hade glömt bort at tdet är Anna-dagen idag. Både jag o min dotter, samt syster o kusiner heter Anna också. Det är ett släktnamn som vi alla "drabbats" av i många generationer .-)
Blir inget av det numera, men då vi var mindre hade släkten "kalas". En bra ursäkt för att träffas, men nu är alla så upptagna med sitt eget. :-)
Skall tillbringa dagen med lerbad i stallet.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Goddag!
Har varit i stallet sen i morse. Har gjort alla måsten samt tömkört Eros och Eurydike. De var pigga och spralliga båda två. Har vart en väldigt skön dag.
I eftermiddag skall sonen på julfest och i kväll skall vi på öppet hus, barnens kusin gifte sig igår.
grattis grattis alla Annor!
Här blev det ingen tömkörning alls då Påven hade kolikkänning och wille såg hemsk ut i ögonen (ögoninflammation), så det blev en tur till apotek för inhandling av diverse medikamenter. Skickade ut töserna med dom "gamla hästarna" på en skritt tur i skogen. Efter ögontvätt så satte jag mig i ensilaget och små pratade med mina små så mysigt. Ja just det påvens känning gick över igen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hej alla shettis frälsta. Här vräker det jä…. regnet ner. Har jobbat halva dagen,nu är stallet fixat och ville röja i den blivande lös driften, men det är inget kul ute.. hästarna är dyblöta o leriga, när ska det ta slut ?? I morgon ska vi ut och köra jozo lite,sen ska jag chippa 2 hästar, hoppas man kan vara ute lite också.

Min Eros som var med på Vreta är jättefin i pälsen. Han preparerades ju med pälsglans till den utställningen, det är som om pälsen är impregnerad, skiten fastnar inte. Jättebra! De andra två shettisarna ser däremot inte roliga ut. Jag har slitit med dom idag, men resultatet blev väl inget vidare. De har en förmåga att även rulla sig i torven när de är blöta.
God morgon! Jösses vad alla är morgonpigga… Gick upp för någon timme sen, helt seeeg i dag… Var på kroen i går kväll, nyöppning av ett gammalt favvo ställe! Hade jätekul hela kvällen, men kan inte för mitt liv förstå varför mitt linne är så smutsig på ryggen
Nä nu ska jag ta en dusch innan pojken kommer, får bli pizza å vatten till fukost i dag 
Delad glädje är dubbel glädje :)
#15 låter som en dagen efter frukost, fast jag brukar dricka coca-cola istället för vatten (mycket nyttigare
)