Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 550 ggr
runas
0

God morgon 17/7!

God morgon!

Var några dar sedan en morgon tråd så nu skriver jag en själv…

Kvalmig o fuktig start på dagen, passade på att ta en lång runda med hundarna innan det blir för varm o jumbo bromsarna kommer. De har formligen exploderat senaste dagarna, fySkrikandes!

I dag ska det badas ponny inför imorgon, lika intressant varje gång, sist slet hon sig ur grimman o rusade ut i hagen iklädd schampo lödderFörvånad! Nåja, allt blev ju bra i slutändan men denna gång ska jag ha medhjälpare vid badetFlört.

Ha en bra dag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

ingrid
0

God morgon!

Idag blir det full fart. Går från jobbet vid tolv för att få naglarna gjorda sedan iväg och hämta Erik med häst i Kristinehamn där de varit på RIK 0. I kväll kommer sedan Mia och Manuel med deras tvillingpojkar. Någonstans där emellan ska hästarna tas hand om och Smulans bandage läggas om Håller tummarna för att det inte finns några tecken på inflamation.

Ha en bra dag!

SannaHolmgren
0

Godmorgon.

Här är så otroligt vackert ute. Det är lite dimma kvar på mossen, hjortarna går alldeles utanför och betar. De är så fina med sina stora horn.

Jag ska nu smyga iväg till hästarna innan barnen vaknar, och mysa en stund. Sedan hem och äta frukost, ut och plocka lite blåbär och sen ska vi ut med häst och vagn förhoppningsvis hinner vi med lunchpaus vid sjön så barnen får bada.

I helgen är det också juf-sm för brukshästar. Det var flera shetlandsponnyer med, bla ett sto född 1989. www.jufsyd.panatet.se

Ha det bra!

polgara
0

God morgon!!!!

Idag är det lite konstigt väder, fuktigt, mulet o kvalmigt.

Ska snart iväg o titta till hästarna o fylla på vatten. Ska åka ner till skåne till pojkvännen o Falsterbo, där vi ska tillbringa hela helgen o sova i tält Skäms, jag är allt annat än en campare så det ska bli en spännande upplevelse. Hoppas man kan shoppa loss lite oxå.

Ha en trevlig helg allihop!!!

Håller tummarna för dom som ska ställa ut eller tävla på något vis denna helgen!

Ninnii
0

God eftermiddag!

Håller på att städa och fixa inför kvällen då jag ska fira min födelsedag. Fyller egentligen inte förräns på måndag, men då skulle det inte vara så fint väder, så vi passar på idag då det är fint och man kan sitta ute.

Har även hunnit med att köra min nya lilla Harry, vi vart uppe i ridhuset och idag, han fungerade jätte fint i skritt och trav. Vi tog fram 3 koner så jag körde i genom och gjorde lite svängar. Det gick faktiskt riktigt bra, han kändes stabil och inte vinglig innan porten.

Nä nu är vilan över.

Ha det en bra dag!