Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 1137 ggr
ThiffannyJ
0

Önskas köpa - Bett

Önskar köpa ett 3-ledat mässingbett med små ringar i stl 10,5.

Jag ska ha det till ett utställningsträns, så ringarna är viktigt att de är små.

PM eller maila på thiffanny@bredband.net även tips var man kan hitta dessa bett mottages tacksamt!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

SofieN
0

Jag vill också veta! Det är hopplöst att hitta bett oavsett sort med små bettringar. Tränsen blir ju för stora bara för att bettringarna är enorma.

Annette
0

Globus har även detta bett, om jag inte minns fel. Jag har iaf köpt  sådana på Skövde Ridsport.

ThiffannyJ
0

#1 Ja, och inte bara det, det ser fult ut också, men stora ringar som tar upp halva ansiktet!

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Har spanat in globus sida, tycker att de har förstora ringar, men det kanske bara ser ut så på bilderna…

Har "stall" bett hemma från globus, tycker även att dessa ringar är för stora…

www.minishetland.com

StuteriSolo
0

Tror de minsta bettringarna på globusbetten är 45 mm, de sitter på de tredelade bridongbetten som finns ner till 8,5, men hari nte kolat om de finns i gul metall också Skrattande Annars har vi skräckexemplet tredelat muffbett med 8,5 cm ringar…

StuteriSolo
0

Hur skulle det funka med ett uppkäksbett i visningstränet? De är ju raka, 6mm tjocka och har små bettringar och finns i både gul- och vitmetall. Från 10,5 cm

Bettringarna är väl ca 20 mm. Bara en fundering Skrattande

ThiffannyJ
0

#6 Jo, tanken har slagit mej… Men jag har inte hittat dem i mässing. Jag är lite petig, för detaljerna på tränset är i mässing.

#5 4,5 cm skulle kunna finka, man vill ju få igeom ledtygeln också.

www.minishetland.com

PP
0

#0 Jag hittade ett tvådelat bridongbett i mässing i min samling:

• Märke: Olympic
  • Strl 10,5
  • Tjocklek: ca 13 mm
  • Ringstrl: 55 mm i diameter
  • Prisidé: 70 kr inkl frakt
ThiffannyJ
0

#8 Oj, tror du du kan ta med det till Rockelstad (om du ska dit) Så jag kan få titta lite på det? Det vore toppen i så fall Skrattande

www.minishetland.com

PP
0

#9 Det kan jag visst göra! Glad

ThiffannyJ
0

Pernilla! Jag hittade ett bett hemma i mina gömmor, med 55 mm i bettringarna, jag provade det på Tromb i dag, och tyvärr tycker jag att det är för stort… Så du behöver inte ta med bettet för min skull längre Rynkar på näsan Men tack ändå!

www.minishetland.com