Vidrig vanvård
http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,943742,00.html
Man kan inte bli annat än ledsen och förbannad!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Helt dj-a vansinnigt! Man mår dåligt. Att det kan gå till så här i Sverige.
Ständigt samma fråga: Finns det inga grannar eller besökande i stugor och på gårdar som ser eländet?
Jag är bekant med en person som efter många många år mer eller mindre slutade bry sig om sina hästar. Hästar som vanligtvis varit välvårdade och fina. De fodrades mkt sporadiskt och fick inte den mängd de skulle ha. Vi var några stycken i bekantskapskretsen som upptäckte det hela och var nära att anmäla. Men då insåg faktiskt personen i fråga hur läget var och nu har h*n efter eget val inga djur kvar alls. Hästarna bor på annan ort, är till salu men frf så får de ordentligt med mat.
Usch vad hemskt! Stackars kor… *snyft* 
Jag fattar bara inte att man kan behandla någon på det viset! Så j*vla elakt!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hur kan man låta det hända?? Helt ofattbart

För några år sedan sålde mina föräldrar två dräktiga kvigor till en annan bonde. Våren efter kunde man läsa i lokaltidningen om vanvård av nötkreatur. De hade hittat både avmagrade och döda djur. Vi fick reda på att det gällde gården dit kvigorna sålts. Min pappa åkte dit och köpte tillbaks dom, de hade då kalvat. Det var fyra magra spektakel vi fick hem. När de släpptes på bete vägrade den ena att låta sin kalv dia. Troligtvis hade hennes biologiska kalv dött och bonden skickat med en annan.
Vanvården berodde inte på brist på foder, det fanns gott om det men ägaren jobbade jämt så de blev helt enkelt inte utfodrade.
Hemsk när sånt händer och de stackars hjälplösa djuren får plågas.
:'(

ursäkta mitt uttryck men jag blir så super arg när man vanvårdar djur. 

FYY F***N!! Är man heeelt j*vla dum i huvudet eller!!!??
Snälla vårda ert språk! Även om det handlar om hemska saker som djurplågeri
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#8 du syftar nog på mig..? heh.. ja.. förlåt.. han inte riktigt tänka klart…