Godmorgon 2006-12-10
Godmorgon på er och glad andra advent!
(även om adventvädret inte är särskilt juligt, här är det 3 grader C och inte det minsta tecken på snö
)
Idag ska jag gradera i kendo, så det blir kendo från 8.00 till 15.00 (fast jag ska vara där redan vid 7.30) Det ska bli jättekul =)
Efter det blir det skolarbete för min del.
Hoppas ni andra får en bra dag =)

God morgon! Här är det en underbar morron, -2 grader och klar himmel och solen håller på att gå upp. HÄRLIGT!!! Inget kladd under fötterna utan det var lite fruset, mmmmm. Idag är det skridskoskola för barnen som gäller på fm. På em ska äldsta på barnkalas. Själv ska jag försöka få ihop fårens nya höhäck.
Ha en underbar dag allihopa!
Godmorgon!
Jag är på jobbet nu och finns där fram till 17. Så jag vet vad jag skall göra, resten av familjen skall till Orsa på hockeymatch med sonen som spelar. Kvällen skall ägnas åt hästarna. Dottern skall rida och själv tömkör jag ungstoet (welshen).
Ha en trevlig 2:a advent hälsar ett soligt och 0 gradigt Säter.

Godmorgon. Ska till Hallstavik och kratta löv i solskenet till Kenneths pappa.Otroligt.

God morgon
Klarblå himmel, frost och inte plask under fötterna, ingen som har vaknat här ännu förutom jag och en av hundarna, perfekta pluggförhållanden.
Ha en trevlig advent och hoppas alla får en lika bra väder som det ser ut att bli i karlstad idag.

God middag , här är strålande sol och mer likt vår väder än vinter , men varför klaga när det är en sådan här fin strålande dag utan regn 
God eftermiddag!
En underbar dag som tillbringats utomhus ända tills nu. Grannen hade visning på sitt hus så vi var där som lovat för att "fylla ut" :-)
Har börjat trampa Epus nu, går kanonfint, han är så känslig så jag anade att det inte skulle vara några större problem. Har större problem med ledträningen av hans odrägliga dotter som bockar och busar när man ska trava… Men hon är ju bara föl än så det blir nog bättre med lite träning.
God eftermiddag!
Efter en kendofylld dag tänkte jag bara säga att jag lyckades med graderingen och innehar nu 4 kyu (den första graden i kendo) 

God kväll!
Det har varit jättehärligt väder under dagen, soligt och vindstilla. Cecilia och jag har varit i stallet större delen av dagen. Vi tog ut Eurydike på en ridtur, det var ett tag sedan pga långa fritidsdagar och mörker. Det var en väldigt pigg ponny, det riktigt glittrade i ögonen på henne när hon fick trava på de mjuka skogsstigarna.
god kväll, har haft vet ute idag då Celma skrämde slag på mig. Hon ville inte äta, ställde sig för sig själv och var jättedålig i magen, blev livrädd för att det skulle vara det där hypermelagi eller hur det nu stavas, vet var här och tog blodprov som visade att allt var ok, hon misstänkte kolik. Nu är Celma sig själv igen
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se