Namnhjälp!!
Mitt föl ska heta Honey, men jag vill gärna ha ett namn till. Hittills är det bästa förslaget Sweet Honey.
Fler förslag önskas!!!
Varför inte Honey Bee, Honey Flower, Honey Pie, Honey Dew(honungsdagg), Honey Suckle (kaprifol) Honey Moon. Hoppas det var något du gillade?
Honey Bunny!!
lurvponnyn.vimeddjur.se
Sweet like Honey
My little Honey
Sweet like Honey!! I like!!

#5 Vassego Marie!
Honeybun (mitt sto heter sa), Honeypot, Honey Girl, Honey Song, Honey Comb, Honey Joy, Honey Blossom, Honey Mist, Hint of Honey, Just Honey, Honey Mint….lite att tanka pa!
Det får bli Sweet like Honey. Tack Pernilla och Anna för förslagen. 
#8 Är tveksam om man säger 'Sweet like Honey' tror man säger 'Sweet as Honey' fast det beror kanske mer i vilket samanhang… För det är ju ett uttryck…
Delad glädje är dubbel glädje :)
# 9 Man kan säga både och.
#9 Like används i fraser för för något som ska beskrivas.
As som ett adverb alltså "till ett verb" beskriver handlingars egenskaper. (Honey är ingen egenskap)Vilket gör att man inte "kan" använda As i denna mening. Such as eller as soon as är vanliga fraser med as i… Honey är inget verb.
Sweet as Honey är inte språkmässigt rätt.
Like är ett verb men kan också vara en prepositon. Ord som kan böjas är verb. Gillar, Gillade, Like, Liked…
Nog om svenska.
Marie… Sweet like Honey är jättefint och språkmässigt korrekt 

#11 Skulle själv använda Sweet as honey. As går alldeles utmärkt att använda med adjektiv för att beskriva. Skulle inte använda like, då det mer blir "söt likt honung" istället för "söt som honung". Men båda går att använda och fortfarande vara korrekt grammatiskt. 
#12 Min lärare vänder sej i graven… 

#13 Det hoppas jag inte, ordet as i sig själv är väldigt svårt att placera i grammatiken (dubbelkollade med en person som har behörighet att undervisa engelska på universitetsnivå)
#11 "As som ett adverb alltså "till ett verb" beskriver handlingars egenskaper. (Honey är ingen egenskap)Vilket gör att man inte "kan" använda As i denna mening."
Jo, det kan man. Det är ett uttryck, och jag har i princip aldrig hört, eller sett uttrycket 'Sweet like Honey'.
Men som sagt, Marie får använda vilket hon vill, men för mig blir det lite 'svengelska' över det hela.
Tillägg: Jag hittade en bild på google, och helt fel kan den väl ändå inte vara?
En logga kan väl vem som helst göra?? Slå på Sweet like honey så ska du nog få fram massor. Detta ex… http://tynanfamily.wordpress.com/
tillägg: skulle det vara svengelska?? en mening som används flitigt i engelsktalande länder?! det är inte alltid alla engelska ord översätts till perfekt svenska, så är det med det mesta.. liksom stavning och användning av versaler… ett exempel är er egen She´s Got The Look… Got och the stavas aldrig med versaler i riktig engelska… om det inte används först i en mening förståss… bara ett exempel… kollar man på NL hästar eller andra internationella så stavar dom of med litet o eller v med litet v… bara vi i sverige som stavar med stora bokstäver insprängda på the, of, from, to etc… var drar man gränsen?
#16 Jag gjorde det med, fick tyvärr inte fram så mycket…
En bok titel exempelvis…. så så himla illa kan det nog inte vara… http://www.amazon.com/Sweet-Like-Honey-Arabesque-Louise/dp/037383070X
Marie… varför inte Miss Sweet Like Honey 
Amen kolla, nu hittade hon en cd med samma namn… mycke mysko
http://www.cdbaby.com/cd/tnt
Termen används visst av journalister också… är väl skumt till tusen eftersom den visst inte existerar… undrar om mn dator är speciell på nåt vis
innehåller ensam fakta som ingen annan kmmer åt 
Jag förstår verkligen inte ditt problem? Ingen har väl sagt att man INTE kan använda sig av dett uttryck? Eller?
JAG skrev att JAG aldigt har hört detta uttryck. Vad är det för del med det? Lägg ner.
Jag håller fast, jag skulle fortfarande INTE använda mig av 'Sweet like honey', men det är väl ändå mitt problem (och mitt val). Vad Marie använder sig av är hennes val och det står henne helt fritt att välja, som med många andra namn och stavelser.
#22 om man nu själv får välja så varför då komma och kommentera det?! märkligt vad vissa blir upprörda för man kommenterar andras "fel"
#23 Jag blir inte upprörd för att du kommenterar mina fel, men du ger dig ju aldrig. Tre inlägg efter varandra, lite överdrivet kanske?
Jag hävdrar fortfarande att uttrycket är 'Sweet AS Honey'.
#24 era namn var bara exempel. Jag sa inte att inte jag gör så när jag skulle namnge… det är de flesta inom shetland som namnger med stora bokstäver mitt inne i namnet… och jag är inte upprörd… men helt omöjligt att besvisa med vettigt material visst att det finns mycket att hitta. Men vill man inte hitta kan jag förstå det lite mer
Min första tanke var Honey Bunny! som redan sagts, men du har redan bestämt dig såg jag.
Ang. As eller like så pratade jag nu med min väninna som bott i England några år och gift med en irländare. De kunde inte svara på vad som var rätt utan det var "hugget som stucket"..en smaksak spec. som hästnamn.
Men hallå!! Vilken aktivitet en simpel namnfråga kan utlösa!!
Hästskrället kommer att heta Sweet like Honey!!!!
För att använda as, som är lika korrekt grammatiskt, bör man använda as även före: As sweet as honey. As soon as possible. As dum as you. As good as new. Att bara säga Sweet as Honey är korrekt, men ger ett något konstlat uttryck. Man skulle inte kunna säga: soon as possible.
Tack alla för er energi men nu slutar vi denna diskussion!!!
Håller verkligen med dig!!
för den språkintresserade fick jag detta sms från min vänninna.. www.idioms.thefreedictionary.com/sweet
Sitter här med en nyopererad fotled och läser lite inlägg, och Teddy, du fick mej att glömma hur ont jag har med din "avslutning" på denna "diskution". Jag fick mej ett riktigt gott skratt
, och skönt att "hästskrället"
äntligen fått ett sött namn.